PERSBERICHT
Lancering van eerste `live shopping' TV-zender op
Nederlandse televisie
- innovatief en entertaining televisie format in Nederlandse taal -
Amsterdam, 27 juli 2006 Tel Sell en chellomedia, een divisie van Liberty Global, Inc. gaan een
joint venture vormen die de eerste volledige `live shopping' TV-zender in Nederland gaat
lanceren. De nieuwe live shopping TV-zender, die in oktober 2006 van start gaat, zal in meer dan
4 miljoen Nederlandse analoge en digitale kabelhuishoudens te zien zijn en de bestaande Tel Sell
zender vervangen.
Deze nieuwe Nederlandstalige live shopping zender biedt TV-kijkers innovatieve en vermakelijke
winkelmogelijkheden. De TV-zender zal vooral gebruik maken van het `Nederlandse
veilingsysteem', waarbij de prijs van een product steeds verder daalt, totdat elk product van een
partij verkocht is en elke koper uiteindelijk de laagst geboden prijs betaalt. Dit TV-format houdt
de kijker op aangename manier bezig, terwijl kwaliteitsproducten tegen attractieve prijzen
getoond worden en de klant waarde voor zijn geld krijgt.
De TV-zender zal aanvankelijk 5 uur per dag live gaan uitzenden, later uit te breiden tot 14 uur, 7
dagen per week. Naarmate het aantal uitzenduren toeneemt, zullen nieuwe formats worden
geïntroduceerd. In de resturen van de zender zullen nog Tel Sell infomercials worden
uitgezonden. Het bereik van de nieuwe zender zal ook worden uitgebreid door uitzendingen bij
bestaande commerciële omroepen in uren buiten hun normale programmering.
De nieuwe zender wordt volledig interactief. Hierbij kunnen kijkers/kopers producten uit een
uitgebreid assortiment kiezen, variërend van huishoudelijke artikelen tot elektronica en van
juwelen tot speelgoed. Op termijn zullen alle producten die op TV verschijnen ook via het
Internet beschikbaar zijn, waarbij TV-kijkers zowel per telefoon als via het Internet kunnen
meebieden. Ook de mogelijkheden om via SMS of interactieve TV te kopen zullen worden
ontwikkeld, om de consument zoveel mogelijk gemak te bieden.
De live shopping TV-zender biedt aan innovatieve Nederlandse productontwikkelaars, bedrijven
en importeurs een platform om de Nederlandse consument te bereiken.
De TV-zender zal gaan uitzenden vanuit de televisiestudio faciliteiten van Tel Sell in Almere. Deze
centrale locatie, met een oppervlak van 10.000 vierkante meter biedt ook plaats aan een call
centre van 100 medewerkers, 55.000 kubieke meter opslag en een orderafhandeling naar de
consument.
Over chellomedia
chellomedia is de Europese contentdivisie van Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB,
LBTYK) en is actief als ontwikkelaar en distributeur van themakanalen en videodiensten. Tot de
activiteiten behoren 16 themakanalen (zoals Extreme Sports, Club, Reality TV and The Horror
Channel), On Demand en Interactieve Diensten (chellomedia Interactive Services), alsmede een
portfolio van investeringen in mediabedrijven. In Nederland is chellomedia Benelux actief als
leverancier van de digitale televisiekanalen Film1, Sport1 en het Weerkanaal. chellomedia's
activiteiten zijn gevestigd in London, Amsterdam en Madrid.
Over Tel Sell
Tel Sell is een Nederlands homeshopping bedrijf dat zijn producten aan de consument verkoopt
via commercials en infomercials. Klanten kunnen zowel per telefoon als via het Internet bestellen
en ontvangen het product vanuit de voorrraad op het thuisadres. Op dit moment zijn ruim 1,4
miljoen Nederlandse huishoudens klant bij Tel Sell. Het productassortiment van Tel Sell varieert
van fitness-artikelen en schoonheidsproducten tot huishoudelijke apparatuur. De productselectie
wordt met name op internationale beurzen gemaakt. De onderneming houdt internationale
trends nauw in de gaten om rekening te houden met de behoeftes van de markt. De meeste
producten zijn afkomstig uit de Verenigde Staten, terwijl ook producten uit Europa en Azië
worden geboden.
Contactpersoon
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
chellomedia Communications
Michiel Gosens
Tel. +31-20-778 9684
Mob. +31-6-1501 3837
Email: communications@lgi.com
---- --