Ingezonden persbericht


RightNow Technologies realiseert twee miljardste klantinteractie

Steeds meer bedrijven ontwikkelen visie op optimale klantervaringen als concurrentievoordeel

Bunnik, 31 juli 2006 - RightNow Technologies, Inc. (Nasdaq: RNOW), leverancier van Customer Experience Management-oplossingen, heeft onlangs de twee miljardste interactie gerealiseerd. Dit betekent een verdubbeling van het aantal klantcontacten via de oplossingen van RightNow sinds oktober 2005, toen het miljardste klantcontact plaatsvond. Voor RightNow onderstreept deze mijlpaal zowel de wereldwijde impact en acceptatie van zijn Customer Experience Management-oplossingen, als het bewijs van de schaalbaarheid van de gehoste applicatie-infrastructuur.

Hoe klanten het contact met bedrijven en organisaties ervaren, wordt steeds meer een onderscheidende factor ten opzichte van de concurrentie. Zeker in het huidige, snel veranderende klimaat zijn functionele voordelen moeilijk te behouden en kan prijserosie de winstgevendheid snel ondermijnen. RightNow helpt bedrijven hun klanten te behouden, de merkidentiteit te versterken en zo wereldwijde concurrenten voor te blijven. De ervaringen van klanten in hun contacten met bedrijven worden geoptimaliseerd op een kosteneffectieve wijze.

De technologie van RightNow optimaliseert de kwaliteit en efficiëntie van de interacties tussen bedrijven en hun klanten. Het gaat daarbij om alle interacties op het gebied van klantenservice, marketing en verkoop, ongeacht via welke communicatiekanalen deze verlopen - via de telefoon, e-mail, internet, chat, in-store, post of fax. RightNow bedient organisaties wereldwijd in zeventien talen. Deze organisaties variëren van de Global 2.000 en overheden tot kleinere ondernemingen en outsourced contactcenters.

"C-level-managers realiseren zich steeds meer dat de zorg voor hun klanten cruciaal is voor het voortbestaan van hun bedrijf en kiezen voor RightNow als enterprise-partner", zegt Greg Gianforte, CEO en oprichter van RightNow. "De mijlpaal van twee miljard klantinteracties via onze oplossingen wijst op een omslagpunt in het denken over het bieden van onderscheidende klantervaringen. RightNow loopt op dit gebied zowel wat betreft leverancierschap als visie voorop."

###

Over RightNow Technologies
RightNow (Nasdaq: RNOW), opgericht in 1997, ontwikkelt en levert toonaangevende Customer Experience Management-oplossingen (CEM) die veel verder gaan dan traditionele CRM. Deze CEM-oplossingen zijn er volledig op gericht om klanten het contact met bedrijven en organisaties zo optimaal mogelijk te laten ervaren. Customer Experience Management bepaalt steeds vaker het succes van bedrijven, nu consistente, goede klantenservice en aangenaam contact met klanten in toenemende mate onderscheidend vermogen oplevert. Inmiddels vertrouwen ruim 1.700 bedrijven wereldwijd op RightNow, waaronder Black & Decker, British Airways, Belgacom Skynet, KPN, Nike, Nikon en Vodafone. Voor meer informatie: www.rightnow.com

Voor meer informatie,