Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Apple werkt samen met Ford, General Motors en Mazda om volledig geïntegreerde iPod-voorziening aan te bieden

Meer dan 70 procent van de nieuwe auto's in de Verenigde Staten zal in 2007 leverbaar zijn met een geïntegreerde iPod-voorziening

Bunnik, 3 augustus 2006 - Apple kondigt vandaag aan dat het in de Verenigde Staten samenwerkt met Ford Motor Company, General Motors en Mazda om naadloze iPod-integratie aan te bieden in het merendeel van de merken en modellen van deze bedrijven. Dankzij deze geïntegreerde iPod-voorziening kunnen gebruikers hun iPod beluisteren en bedienen via de stereo-installatie van hun auto. Door de toevoeging van de modellen van Ford, General Motors en Mazda zal in 2007 meer dan 70 procent van de nieuwe auto's in de Verenigde Staten zijn voorzien van een geïntegreerde iPod-voorziening.

"We vinden het geweldig dat Ford, General Motors en Mazda ondersteuning voor de iPod gaan bieden in bijna al hun nieuwe modellen", aldus Greg Joswiak, vice president voor Worldwide iPod Product Marketing bij Apple. "Meer dan 70 procent van de automodellen die in 2007 voor de Amerikaanse markt worden geproduceerd, zal beschikken over een geïntegreerde iPod-voorziening. Alleen al General Motors gaat deze voorziening leveren in 56 auto- en vrachtwagenmodellen, waarvan er miljoenen worden verkocht."

Ford en General Motors zullen later dit jaar beginnen met het inbouwen van iPod- ondersteuning in de meeste van hun Amerikaanse 2007-modellen, terwijl het volledige mondiale auto- en SUV-assortiment van Mazda voor 2007 leverbaar zal zijn met een geïntegreerde iPod-voorziening. De iPod-voorzieningen van Ford, General Motors en Mazda bieden chauffeurs een uitstekende geluidskwaliteit en zorgen ervoor dat de iPod wordt opgeladen terwijl deze is opgeborgen in het handschoenenvak. Dankzij de naadloze iPod-integratie kunnen automobilisten de multifunctionele regelaars van hun auto gebruiken om muziek op basis van artiest, album of afspeellijst te selecteren, de shufflefunctie te activeren of om een ander nummer of andere afspeellijst te kiezen.

iPod en iTunes spelen samen een toonaangevende rol in de digitale-muziekrevolutie en bieden de beste oplossing om onderweg, thuis of in de auto naar muziek te luisteren. iPod is met meer dan 58 miljoen verkochte stuks 's werelds populairste digitale-muziekspeler. De iTunes Music Store is met meer dan een miljard verkochte en gedownloade nummers wereldwijd de meest succesvolle internetmuziekwinkel. Meer informatie over autofabrikanten die iPod-voorzieningen in hun auto's integreren is te vinden op www.apple.com/nl/ipod/ipodyourcar/.

Apple gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple wordt algemeen erkend voor zijn innovatieve en bekroonde Mac-desktops en -notebooks, het Mac OS X-besturingssysteem, het iLife-softwarepakket en zijn professionele programma's. Apple is bovendien de drijvende kracht achter de digitale muziekrevolutie met de iPod, de bestverkopende draagbare muziekspeler, en de online iTunes Music Store.

Perscontact:

Juriaan Bosman
PR manager Apple Nederland
Rechtstreeks telefoonnummer: 030 659 39 40
Mobiel: 06 538 656 28
E-mail: bosman.j@euro.apple.com

Surf voor internationale persberichten en foto's in hoge resolutie van alle producten van Apple, naar www.apple.com/pr Op de Nederlandse PR-site vind je naast de meest recente persberichten ook beeldmateriaal in hoge resolutie: http://www.apple.com/nl/pr. De algemene website van Apple Nederland vind je op www.apple.com/nl

© 2006 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden. Apple, het Apple logo, Mac, Mac OS, Macintosh, AirPort, SuperDrive, iLife, FireWire, iPod, iPhoto, iMovie, iDVD, GarageBand, iTunes, SpotLight en Apple Store zijn handelsmerken van Apple. Andere bedrijfs- of productnamen kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.


---- --