Reuzenglazen Heineken op Leidseplein na 26 jaar vervangen

Heineken nederland b.v.

Heineken onthult nieuwe Extra Cold versie van
.de twee proostende glazen. op Leidseplein

Zoeterwoude/Amsterdam, 4 augustus 2006 - Door de jaren heen zijn de twee grote, gevulde en schuimende Heineken glazen boven op het dak van Grand Café Heineken Hoek aan het Leidseplein, uitgegroeid tot een karakteristiek onderdeel van het Amsterdamse stadsbeeld. Gisterenavond werd dit vertrouwde duo na 26 jaar vernieuwd. De oude vertrouwde Heineken glazen werden tijdens een spectaculair evenement vervangen door de nieuwe Heineken Extra Cold .Galaxy. glazen. Deze Galaxy-glazen zijn bij het publiek al bekend; ze werden vorig jaar met succes geïntroduceerd in de landelijke horeca als hét nieuwe standaardglas. Daarmee verdween na ruim een kwart eeuw het beroemde .vaasje. of .Amsterdammertje.. De verrassende onthulling van de Heineken Extra Cold .Galaxy. glazen was de kick-off van de introductiecampagne voor Heineken Extra Cold bier; een nieuwe tapvariant van Heineken, die wordt geserveerd op 0 graden Celsius.

Na een aankondiging door deejay Gijs Staverman en een muzikaal optreden van de electroband Zero Degrees, werden de nieuwe glazen in gebruik genomen. De twee reusachtige, proostende Heineken glazen zijn vervangen door twee nieuwe proostende Heineken Extra Cold Galaxy glazen van hetzelfde formaat. Om de onthulling een extra feestelijk tintje te geven, werden de bezoekers van Grand Café Heineken Hoek getrakteerd op speciale ijsblokjes met een Extra Cold munt, waarmee het tweede Extra Cold biertje gratis gedronken kon worden.

Vertrouwd beeld
.We hebben op een van de meest bruisende locaties in Amsterdam iets .ouds & vertrouwds. vervangen door iets .nieuws en vertrouwds., aldus Herwin van den Berg, marketing directeur van Heineken Nederland. .Deze nieuwe glazen zijn net zo prominent en fraai, maar meer van deze tijd. De verrassende onthulling past bij ons merk en markeert tegelijkertijd de komst van de nieuwe tapbiervariant Heineken Extra Cold. Wij denken dat binnen afzienbare tijd ook déze nieuwe Galaxy-glazen een vertrouwd onderdeel zijn van het Amsterdamse straatbeeld. Net zoals Heineken Extra Cold een geliefde biervariant zal zijn bij het grote publiek..

.De twee reusachtige, proostende Heineken glazen waren aan vervanging toe. Ze hebben sinds 1980 het straatbeeld rondom het Leidseplein bepaald en zijn uitgegroeid tot iets dat veel verder gaat dan een lichtreclame. Overdag vielen de reuzenglazen op door hun grootte. .s Avonds gaven ze een extra fraaie aanblik, want dan waren ze neonverlicht. De nieuwe glazen zijn eveneens een lichtend voorbeeld, en bovendien voorzien van het nul graden symbool en Heineken Extra Cold logo, een referentie naar de nieuwe, extra koude tapvariant van Heineken., besluit Van den Berg: .Heineken Extra Cold is here to stay!..


- EINDE PERSBERICHT -

NOOT AAN DE REDACTIE,