Clown Bassie met nieuwe tv-show Bassie en zijn vriendjes

Image media & tv

Clown Bassie met nieuwe tv-show Bassie en zijn vriendjes

Bas van Toor in nieuw non-spot tv-concept

ZOETERMEER (9 augustus 2006) - Nederlands bekendste clown is nog voor het einde van dit jaar te zien in een 17-delige tv-serie. Educatief, vernieuwend en toch vertrouwd dat zullen de kernwaarden zijn voor deze serie, een serie die in meerdere opzichten uniek te noemen is.

'Bassie en zijn vriendjes'
' Bassie en zijn vriendjes' is een vrolijk en (h)eerlijk educatief programma waarin de humor centraal staat.
Zo is Bas van Toor voor het eerst op de Nederlandse televisie te zien als entertainer en presentator van een interactief studioprogramma met kinderen. Bassie wordt in de studio muzikaal begeleid door zijn eigen miniorkest onder leiding van Marco Riedijk.

Ook Evert van den Bos, Peter Grooney met zijn eigen 'kleine maatje' Charly en Paul Morak maken de serie tot een authentiek kinderprogramma. Kinderen die bijzondere muziekinstrumenten kunnen bespelen, kinderen die als geen ander de ene mop na de andere mop uit de mouw schudden, kinderen die overtuigd zijn van wat zij later voor een beroep gaan uitoefenen en kinderen die in de periode van de opnamedagen jarig zijn, worden in het zonnetje gezet of letterlijk op een voetstuk geplaatst door hun held 'Clown Bassie'.

Het programma heeft de gelijknamige titel als de al even succesvolle theatertour van Clown Bassie, waarmee hij in 2006/2007 optreedt van Stadskanaal tot Maastricht.

Waar te zien?
Nee, 'Bassie en zijn vriendjes' zal niet te zien zijn bij een landelijke omroep. En dit is niet geheel zonder reden. Regionale Televisie wint ieder jaar aan populariteit, de kijkdichtheid neemt toe en de kijkintensiviteit blijft groeien. Producent Image Media&TV heeft dit signaal in een vroeg stadium waargenomen. Image Media&TV en Bas van Toor zijn er als eerste in de Nederlandse televisie geschiedenis, in geslaagd om het programma 'Bassie en zijn vriendjes' bij 8 regionale omroepen horizontaal uit te zenden. Een unicum in Nederland , waarmee het productiebedrijf een uitzonderingspositie heeft verworven in de markt.
Hiermee is een fundament gelegd van kwaliteitstelevisie met regionale content en een bijna landelijke dekking. Iedere aflevering zal 'op maat' worden gemaakt voor de betreffende regio.
Of je nu in Zeeland of Groningen naar ' Bassie en zijn vriendjes' kijkt, het staat dicht bij de kinderen uit die regio. 'Bassie en zijn vriendjes' heeft in Nederland nu al een geografische dekking van 65 procent en een absolute dekking van 4,3 miljoen aansluitingen (kabel en digitaal). Via het digitale signaal is 'Bassie en zijn vriendjes' bij tweederde van Nederland te zien in het digitale pakket van de kabelaars (Casema, UPC, Multikabel, Caiw) en wordt opgenomen in de programmering van TVoranje. Ook in de regio Noord-Holland (Regio22), Zeeland (Zeeland Maximaal), Brabant (TV&CO, RTV10), Gelderland (GraafschapTV) en Zuid Holland is 'Bassie en zijn vriendjes iedere woensdagmiddag, zaterdag en zondag te zien.

Samenwerking
Image Media & TV is een modern productiebedrijf bestaande uit een groep jonge programmamakers met passie voor televisie, dat wordt vertaald in spraakmakende non-spot concepten.
Een krachtig voorbeeld is het programma 'Bassie en zijn vriendjes'. De beroemdste clown van Nederland in een 17-delige televisie serie. Dit voorbeeld onderstreept nogmaals dat niet alleen adverteerders de weg vinden naar Image Media&TV/en of de regionale omroep maar ook televisiepersoonlijkheden zich aansluiten aan de ontwikkeling. Ook Dhr. Van Toor ziet als geen ander in dat het medialandschap aan het veranderen is, daarom is ook hij een 'innige' samenwerking met de producent aangegaan. De producent verwacht, op basis van eerdere producties en het huidige uitzendgebied, ondersteunt door het fenomeen de 'herhalingscarrousel', wekelijks minimaal 400.000 unieke kijkers te kunnen verblijden met 20 minuten 'eerlijke' televisie.

---