Blauw New Media


---

Sogeti en LogicaCMG winnen Gouden Spreekbuis in arbeidsmarkt ICT Rotterdam , 11 augustus 2006
Sogeti en LogicaCMG hebben de Gouden Spreekbuis in de arbeidsmarkt voor ICTers gewonnen. Sogeti won de prijs in de categorie ICT-professionals en LogicaCMG in de categorie ICT-studenten. Opvallend is dat zowel LogicaCMG als Sogeti voor beide categorieën genomineerd waren. Naast hen behoorden ook Ordina (ICT-professionals) en Capgemini (ICT-studenten) tot de genomineerden. De Gouden Spreekbuis is een initiatief van Blauw Research en is bedoeld voor die werkgever die onder haar doelgroep meetbaar de grootste ontwikkeling heeft doorgemaakt.

Frank van der Reijden (Sogeti), Vincent Borst (Blauw Research), Michel van den Brande en Iréne van der Vijver (Sogeti) met de Gouden Spreekbuis 2006 in de categorie ICT-professionals
en de Zilveren Spreekbuis voor de nominatie in de categorie ICT-studenten.

Blauw Research baseert de nominaties en uiteindelijke winnaar op de resultaten uit de Imago Blauwdruk ICT Arbeidsmarkt 2006. Dit onderzoek meet de naamsbekendheid, het imago en de voorkeurspositie van werkgevers voor ICT-professionals enerzijds en ICT-studenten anderzijds. Uit beide modules zijn zeven meetpunten meegenomen in de berekening:

(Ontwikkeling van) spontane bekendheid

(Ontwikkeling van) herinnering wervingsreclames/activiteiten

(Ontwikkeling van) spontane waardering

(Ontwikkeling van) gemiddelde imagoscore

(Ontwikkeling van) IB-score

(Ontwikkeling van) overweging

(Ontwikkeling van) absolute voorkeur

Mirjam Paauw van LogicaCMG krijgt de Gouden Spreekbuis 2006 in de categorie
ICT-studenten en de Zilveren Spreekbuis voor de nominatie in de categorie ICT-professionals uitgereikt door Vincent Borst van Blauw Research.

De Imago Blauwdruk ICT Arbeidsmarkt 2006

De Imago Blauwdruk ICT Arbeidsmarkt bestaat dit jaar 10 jaar. Het onderzoek is geïnitieerd door Blauw Research en is bedoeld als arbeidsmarkt- en communicatie-instrument voor betrokkenen bij werkgevers voor ICTers. De doelgroep van dit onderzoek bestaat enerzijds uit ICT-professionals en anderzijds uit studenten informatica of een ICT gerelateerde studie in Nederland. Deze HBO- en WO-studenten ronden allemaal binnen twee jaar hun studie af (of hebben die verwachting) en hebben enige mate van interesse in een baan binnen de ICT. Dit jaar hebben 621 ICT-professionals en 400 ICT-studenten aan het onderzoek meegedaan. Het veldwerk van het onderzoek heeft plaats gevonden van week 16 tot en met week 19.

Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Vincent Borst; +31 10 4000 923; Blauw Research BV

Over Blauw
Blauw Research B.V. is het snelst groeiend top 10 onderzoekbureau van Nederland. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Ze is actief in diverse werkvelden, zoals Marketing, Communicatie, Media, Klant & Medewerkersrelaties en beleid in de publieke sector. Eind 2006 verwacht Blauw Research met 90 medewerkers een omzet van EUR 9 miljoen te hebben gerealiseerd.
« terug