Nedstat

Karstadt.de verhoogt conversie met Sitestat

Significante stijging van de online omzet

Frankfurt, 17 juli 2006 - Het Duitse Karstadt Warenhaus GmbH heeft de web analytics solution van Europees marktleider Nedstat gekozen om haar website www.karstadt.de te monitoren. Sinds gebruik wordt gemaakt van Sitestat 5 zijn de resultaten van de Karstadt online shop significant verbeterd. Door een verandering in het bestelproces is het aantal bestellingen gestegen en de browse-to-buy ratio verbeterd.

Karstadtâs online shop biedt meer dan 450.000 producten. Dagelijks inzicht in de meest bestelde producten en merken maakt het mogelijk om de homepage en productpaginaâs individueel en doorlopend te optimaliseren. Bezoekers zien nu de meest populaire items in één oogopslag. Ook de omzet van de FIFA Worldcup 2006 Shop op karstadt.de is verhoogd met behulp van de Sitestat rapporten.

"Voor onze online klanten zijn usability en een snel overzicht erg belangrijk. Met Sitestat kunnen we deze elementen van onze website gericht verbeteren", zegt Bastian Siebers, Hoofd Controlling bij karstadt.de.

Daarnaast worden de rapporten gebruikt voor het monitoren van marketingactiviteiten. "We kunnen ons marketingbudget nu op een veel efficiëntere manier inzetten en daarmee de conversie verhogen", aldus Siebers.

Sitestat wordt ook gebruikt voor de interne communicatie. Ieder uur worden bepaalde resultaten van de online business getoond op een groot live scherm, zodat Karstadt werknemers actuele ontwikkelingen kunnen volgen.

Over karstadt.de

Karstadt.de, de shopping en informatie portal van Karstadt Warenhaus AG, behoort met meer dan 450.000 producten en ruim vier miljoen reisaanbiedingen tot de meest toonaangevende shopping portals van Duitsland. De portal biedt klanten een veelomvattend aanbod van producten en diensten in de categoriën Dames / Heren / Wonen / Electronica / Multimedia / Wijn / Golf / Sport / Reizen.