Ingezonden persbericht


Unieke service aan watersporter in Friesland
Persoonlijke Assistente Eileen nu ook op het Friese water!

In opdracht van het Friese Merenproject van provincie Friesland/Fryslân breidt mobiele dienstverlener YPCA (Your Personal Call Assistant) de succesvolle dienstverlening van 'Eileen', je persoonlijke assistente voor onderweg, uit voor op het water. De telefonische gemaksdienst wordt de komende maanden exclusief op het Friese water getest door middel van een pilot.

Eileen, je persoonlijke assistente voor op het water is een telefonische gemaksdienst die 24 uur per dag en 7 dagen per week gebeld kan worden voor hulp, tips en praktische informatie voor op en rond het Friese water.

Watersporters die bellen naar Eileen worden persoonlijk te woord gestaan. Zo kunnen watersporters in Friesland de komende maanden bij Eileen terecht voor een leuke vaarroute, de dichtstbijzijnde haven, informatie over bruggen en sluizen of het reserveren van een restaurantje. Maar ook voor openingstijden van de havenwinkel, het laatste nieuws, de weersverwachting, een telefoontje doorverbinden of bij onverwachte problemen. Bij motorpech bijvoorbeeld. Ook kan Eileen iets opzoeken op Internet. En als Eileen de informatie niet direct paraat heeft, zoekt zij het gewoon uit voor de klant en belt ze terug!

De pilot wordt gehouden van 15 augustus tot 15 oktober 2006. Ruim 150 watersporters werken mee aan de pilot en maken tijdens hun watersportvakantie in Friesland, gebruik van deze nieuwe service. Eileen, je persoonlijke assistente voor op het water is een samenwerkingsverband van provincie Fryslân, Fryslân Marketing, Oranjewoud en YPCA.

"Mobiliteit kunnen wij allang niet meer beperken tot uitsluitend 'de weg'. Eileen op het water is dan ook een logische uitbreiding van het succesvolle multimedia concept Eileen, je persoonlijke assistente voor onderweg, dat dagelijks al honderden automobilisten ondersteund", aldus drs Lars Schotanus directeur van YPCA.

Het Friese Merenproject streeft naar een kwaliteitsverbetering voor de watersporter. "Tot nu toe hebben we ons vooral gericht op de infrastructuur. Zo worden bijvoorbeeld aquaducten gebouwd, bruggen verhoogd en aanlegvoorzieningen gemaakt", vertelt Jaap Goos, projectleider Friese Merenproject. "Maar we willen graag de service aan onze gasten verbeteren en daarvoor is Eileen voor op het water, een fantastische oplossing. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de watersporters die meedoen aan de pilot".

Het multimedia concept Eileen, je persoonlijke assistente voor onderweg, bestaat uit een telefonische gemaksdienst, de website www.eileen.nl, Eileen Magazine, Het Nationale Automobilisten Onderzoek, sms diensten een uniek promotieteam langs de Nederlandse wegen.

Noot voor de redactie (