Bakkersland verlengt outsourcingscontract met Multrix voor een periode van vijf jaar

Bestaand contact opengebroken voor substantiële uitbreiding van de dienstverlening

Amsterdam, 21 augustus 2006 - Bakkersland heeft het contract met Multrix, specialist op het gebied van outsourcing van IT-infrastructuren en applicaties, voor uitbesteding van zijn gehele IT-infrastructuur met vijf jaar verlengd. Het bestaande contract is opengebroken voor deze verlenging en om de dienstverlening substantieel uit te breiden. Multrix biedt nu ook Advanced Continuity Services en dochteronderneming Bakkersland Banket is toegevoegd als volledige gebruiker van de Multrix dienstverlening, waardoor het aantal gebruikers met ongeveer 18% is gegroeid. Bakkersland is leverancier van brood en andere bakkersproducten aan het supermarktkanaal en de buitenhuishoudelijke markt in Nederland.

Bakkersland heeft zowel de gehele kantoorautomatisering als de bedrijfsapplicaties uitbesteed, waaronder pakketten voor de financiële administratie, productie en logistiek, uren- en tijdregistratie en de loonbetaling. Door de uitbreiding met Bakkersland Banket verzorgt Multrix de automatisering voor bijna 500 gebruikers. Met de Advanced Continuity Services garandeert Multrix een doorlopende dienstverlening in overmachtsituaties. Daartoe worden applicaties en data op twee locaties die ongeveer dertig kilometer uit elkaar liggen, operationeel gehouden.

Marcel Peeters, ICT Manager van Bakkersland: "Door de schaalgrootte is onze Total Cost of Ownership nog verder omlaaggegaan. Maar het grootste voordeel is wel dat onze IT-afdeling zich nu kan bezighouden met het afstemmen en optimaliseren van de processen en de efficiencywinst die dat oplevert zorgt ook weer voor kostenbesparingen. Een ander groot voordeel is dat we betalen naar behoefte. Als het aantal gebruikers groeit, betalen we meer, en als het aantal gebruikers krimpt betalen we minder. Verder zijn we erg blij met de continuïteitsservice van Multrix. We leveren elke dag vers brood en dat betekent dat onze systemen ook elke dag moeten draaien. Continuïteit is voor onze business essentieel."

"Deze contractverlenging en uitbreiding laat zien dat gebruikers van het eerste uur zijn overtuigd van de waarde van uitbesteding en de oplossing die wij daarvoor bieden. Het eerste contract met Bakkersland stamt uit de tijd dat ASP nog in de kinderschoenen stond, maar deze verlenging bewijst dat Bakkersland toen al de juiste beslissing heeft genomen", zegt Robin Uittenbroek, directeur van Multrix.

De dienstverlening aan Bakkersland laat tevens zien dat, als zowel aan leverancierszijde als aan klantzijde de zaken zoals contract- en servicemanagement voor de eigen gebruikers, goed geregeld zijn, uitbesteding bijzonder succesvol kan zijn.

Over Multrix Benelux
Multrix is een van de eerste onafhankelijke Application Service Providers in Nederland. Multrix verhuurt en "host" applicaties, aangevuld met diensten zoals helpdesk, integratie en ondersteuning. Vanuit haar data-centra beheert Multrix de apparatuur, infrastructuur, en de applicaties voor zakelijke gebruikers. Multrix werkt samen met onder andere Microsoft (Gold Service Partner), Microsoft Business Solutions (Navision, Axapta, CRM), IBM, Progress, Citrix, en QAD.