Ingezonden persbericht


Toshiba TEC rust eerste PLUS supermarkt in Nederland uit met Elektronische SchapLabels

Kassabon 100 procent foutloos dankzij vernieuwend en modern concept

Amersfoort, 29 augustus 2006 - TOSHIBA TEC Nederland, toonaangevend leverancier van informatie­systemen voor retail en industrie, heeft bij de PLUS Supermarkt Van Reijen in Veldhoven Elektronische SchapLabels (ESL) geïmplementeerd. PLUS Veldhoven is hiermee de eerste PLUS supermarkt in Nederland waar deze vernieuwende technologie van Toshiba TEC operationeel is. De Pricer ESL zijn volledig draadloos en geven de consument real-time prijsinformatie op het schap. Dus geen verrassingen meer aan de kassa: wat je ziet, is wat je krijgt! Tegelijkertijd koppelen de labels informatie terug aan de retailer over bijvoorbeeld artikelvoorraad, schapindeling en logistieke informatie.

ESL automatiseert het wijzigen van prijzen op schaplabels; een proces dat voorheen handmatig in de winkel plaatsvond. Prijswijzigingen worden gelijktijdig op de schaplabels en de kassa's doorgevoerd. Het systeem maakt het dus mogelijk om met één druk op de knop tijdelijke prijscampagnes of voordeelacties uit te voeren. Door de integratie met andere winkelsystemen kan essentiële winkelinformatie, zoals voorraadniveaus en data van nog te ontvangen leveringen, op aanvraag aan het schap worden getoond aan winkelmedewerkers.

Modern imago

"De belangrijkste reden om over te stappen op de Elektronische SchapLabels van Toshiba TEC is het feit dat een foute kassabon een van de grootste ergernissen blijkt te zijn onder supermarktbezoekers", aldus André van Reijen, eigenaar PLUS supermarkt Veldhoven. "ESL is hiervoor de perfecte oplossing. Het is 100% waterdicht en heeft bovendien een vernieuwend, modern & vooruitstrevend imago. De moderne consument zal zich graag identificeren met een supermarkt die met de laatste technologische snufjes is uitgerust. Een ander groot voordeel voor mij als retailer is dat we nu iedere dag over up-to-date bestelinformatie beschikken. Hierdoor kunnen we veel nauwkeuriger bestellen."

Happy hour

De ESL bij de PLUS Supermarkt in Veldhoven zijn geïntegreerd met de bestaande front- en backoffice systemen, ook afkomstig van Toshiba TEC. Begin 2007 zal PLUS Veldhoven overschakelen op de storeMate POS van Toshiba TEC. "Zodra storeMate POS volledig is uitgerold wordt ESL ook commercieel zeer aantrekkelijk", stelt Van Reijen. "Zo kunnen we Happy Hours gaan inzetten. Bijvoorbeeld tussen zes en acht uur 's avonds 10% korting op alle wijnen!"

"Toshiba TEC is verheugd over de implementatie van ESL bij de eerste PLUS Supermarkt in Nederland", aldus Jan Kramer, Operationeel Directeur Toshiba TEC Nederland. "We hopen dat in de nabije toekomst meer retailers zullen profiteren van deze vernieuwende oplossing voor flexibele prijsstelling, meer klantgerichtheid en kostenbesparing door gestroomlijnde winkelactiviteiten."

Over TOSHIBA TEC

TOSHIBA TEC Nederland is een toonaangevende producent van informatiesystemen voor de retail en de industrie. Haar productontwikkeling is erop gericht te anticiperen en in te spelen op potentiële behoeften van klanten. Dat resulteert in producten die de eindgebruiker een grote toegevoegde waarde opleveren.

TOSHIBA TEC Europe is leverancier van totaaloplossingen: van consulting en systeemontwerp tot systeeminstallatie, bediening en onderhoud van point-of-salesytemen (POS), kassa's, weegschalen, barcodeprinters, randapparatuur en software-informatiesystemen.

TOSHIBA TEC Corporation heeft een wereldwijde omzet van 355 miljard yen en telt 58 kantoren die samen meer dan 13 000 mensen tewerk stellen. TOSHIBA Corporation is de meerderheidsaandeelhouder van TOSHIBA TEC, en biedt het de ondersteuning van een toonaangevende wereldwijde organisatie met een sterke aanwezigheid in vier continenten.

Voor meer informatie: http://www.toshibatec-eu.nl

Over PLUS

PLUS Retail bv, de service organisatie achter meer dan 210 PLUS ondernemers, is onderdeel van de Sperwer Groep. De bij PLUS Retail aangesloten ondernemers hebben de consument centraal staan in hun bedrijfsvoering.

Het zelfstandig ondernemerschap kenmerkt zich door: het maximaal invullen van de wensen en eisen van de eigentijdse consument; het goed inspelen op veranderende marktomstandigheden; een sterke verbondenheid van de ondernemer met het lokale marktgebied. In PLUS Retail vinden zij een organisatie die hen op alle fronten optimale ondersteuning biedt. PLUS Retail streeft ernaar om voor alle PLUS supermarkten een rendabele exploitatie op de lange termijn te realiseren

Het fundament van de PLUS formule bestaat uit vier basiswaarden. Deze worden gesymboliseerd in het klaver-logo van PLUS: - Vers, elk uur van de dag; Voordeel, iedere week opnieuw; Kwaliteit, alle dagen weer; Service, het hele jaar door. Met deze basiswaarden gaat PLUS voor de top in het kwaliteit/servicesegment.

Voor meer informatie: www.plusretail.nl