Ingezonden persbericht


Amstel Lease kiest voor een communicatiepartnership Specialisten ontwikkelen geïntegreerde campagne voor leasemaatschappij

Na een bureaucompetitie heeft Amstel Lease besloten haar communicatieactiviteiten onder te brengen bij drie communicatiebureaus: XXS, the people's valley en Coebergh Communicatie & PR. Deze communicatiepartnership van een drietal bureaus richt zich op verschillende deelgebieden, maar gaan in nauwe samenwerking een geïntegreerde campagne voor Amstel Lease ontwikkelen.
Amstel Lease bestaat bijna 40 jaar en is één van de grootste algemene leasemaatschappijen van Nederland. Het bedrijf financiert duurzame bedrijfsmiddelen door middel van diverse leaseconstructies. Denk hierbij aan off-balance en on-balance lease. Amstel Lease is een zelfstandig onderdeel en een onafhankelijk label van ABN AMRO Merkteam met specialisten
XXS is binnen dit samenwerkingsverband verantwoordelijk voor het thema van de campagne. The people's valley richt zich op alle interactieve aspecten, zoals de ontwikkeling van de website. Coebergh Communicatie & PR is verantwoordelijk voor de PR-activiteiten. Samen met Amstel Lease vormen ze een merkteam met specialisten die elkaar aanvullen. Directeur Marketing Amstel Lease, Philip Kok:
'Kies je voor een generalist of voor meerdere specialisten? Wij hebben gekozen voor het laatste omdat we geloven in specialisten die elkaar aanvullen en gezamenlijk een beter resultaat halen. XXS is super creatief en conceptueel erg sterk. The people's valley is enorm vooruitstrevend en Coebergh Communicatie & PR is strategisch goed en heeft een sterk netwerk binnen de financiële journalistiek. Het is nu aan ons om hier een creatieve eenheid van te smeden zodat we via de verschillende media als één gezicht naar buiten treden.' Visie van specialisten
Piet Hein Smit, XXS: 'Het is voor een bureau mooi om voor een onderneming met ambitie te werken. Naast de mensen heeft het bedrijf doelstellingen die zeer ambitieus zijn. Er is voor Amstel Lease nog veel te winnen door de propositiebekendheid uit te bouwen.' Marco van Hurne, the people's valley: 'Wij zijn altijd blij verrast als we met een partij in aanraking komen die kiest voor een geïntegreerde communicatieaanpak. Wij zijn ervan overtuigd dat het beste resultaat ontstaat als boodschappen en media geïntegreerd worden ingezet en de hierbij betrokken partners nauw samenwerken.' Piet Hein Coebergh, Coebergh Communicatie & PR: 'Amstel Lease werkt aan een zeer ondernemende herpositionering waar wij veel kansen zien. De samenwerking met andere gespecialiseerde bureaus zien wij als de beste manier waarop we in de branche krachten horen te bundelen voor de klant. Ook hierin loopt Amstel Lease voorop.' www.amstellease.nl