Ingezonden persbericht


Nieuwste trends en collecties op de Najaarsbeurs 2006

Publicatiedatum: 26-06-2006

700 exposanten tonen nieuwste collectie op de Najaarsbeurs in Trade Mart Utrecht

Van 3 t/m 6 september 2006 vindt in Trade Mart Utrecht de Najaarbeurs plaats. Trade Mart Utrecht is het grootste permanente non-food inkoopcentrum van Nederland, waar jaarlijks 40.000 bedrijven hun inkopen doen. Tijdens de Najaarsbeurs tonen niet alleen 600 vaste standhouders, maar ook 100 gastexposanten hun nieuwe collecties. Het centrale thema van de Najaarsbeurs is 'Silhouettes of style', wat garant staat voor veel mystiek en spanning op de beursvloer. Trade Mart Utrecht besteedt ook dit jaar veel aandacht aan het randprogramma tijdens de Najaarsbeurs. Sleutelwoorden hierbij zijn design, productpresentatie en MKB inloopworkshops. De bezoeker van de Najaarsbeurs gaat straks niet alleen met producten, maar ook met veel ideeën, goede tips en inspiratie naar huis. Ook tijdens de Najaarsbeurs presenteert Trade Mart Utrecht de TOP 100. Wat worden komend seizoen de bestsellers, noviteiten en trends?

Silhouettes of Style
Het centrale thema van de Najaarsbeurs is 'Silhouettes of Style', wat verwijst naar spanning en mystiek. Bezoekers zullen dit niet alleen terugzien bij producten uit de diverse collecties, maar ook op de beursvloer zelf. Bij de producten wordt gespeeld met vormen en dessins, er gelden minder strak omlijnde kaders dan voorheen. En op de beursvloer is niet alles wat het in eerste instantie lijkt, bezoekers zullen geregeld verwonderd staan over wat ze zien. De Najaarsbeurs is gehuld in mystiek. Zo zijn de modeshows van twee kanten te zien. Afhankelijk van waar de bezoeker zich bevindt zijn de modellen 'echt' te zien of slechts hun silhouetten.

MKB inloopworkshops
Tijdens de Najaarsbeurs verzorgt het MKB workshops rond verschillende relevante onderwerpen voor de detaillist. Met antwoorden op vragen als: hoe ga je om met personeel, waar moet je aan denken qua beveiliging van je winkel en welke effecten hebben kortingen? Ook is er aandacht voor de veranderende klant. Hoe speel je daar goed op in? Deze inloopworkshops worden dagelijks gegeven.

Design
Trade Mart Utrecht nodigt jonge Nederlandse topdesigners uit om tijdens de Najaarsbeurs hun toekomstvisie te laten zien. Wat kunnen we volgens hen de komende jaren verwachten op modegebied? De presentaties zijn op iedere etage bovenaan de roltrap te zien. Op designgebied kunnen bezoekers verder het eindexamenwerk zien van studenten van de opleiding Schoonhoven, de Nederlandse opleiding tot sieradenmaker. De eindexamenkandidaten laten dagelijks zien hoe het smeden in zijn werk gaat.

Productpresentatie
Ad van Dongen, hoofd instore adviseur van de Bijenkorf presenteert tijdens de Najaarsbeurs de laatste trends in winkelinrichting. Etaleursbedrijven showen de nieuwste instore- en etalagetechnieken. En laten zien hoe detaillisten deze nieuwe technieken in de winkel kunnen toepassen. Etaleursopleiding Nimeto uit Utrecht toont tijdens de beurs haar eindexamenwerk. Waarin de eindexamenstudenten hun visie op etaleren hebben verwerkt.

TOP 100
Wat zijn de trends, noviteiten en bestsellers? Vier topstylisten hebben een selectie van producten gemaakt. De TOP 100 wordt gepresenteerd over vijf verdiepingen van Trade Mart Utrecht. De producten sluiten aan bij de belevingswerelden Home & Living, Fun & Fancy en Fashion Essentials.

Over Trade Mart Utrecht
Trade Mart Utrecht is het grootste permanente non-food inkoopcentrum van Nederland. Trade Mart Utrecht is een vakbeurs en alleen toegankelijk voor jaarkaarthouders of op vertoon van het bewijs van inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Op Trade Mart Utrecht vinden detaillisten, verdeeld over zes verdiepingen, 600 vaste exposanten. Trade Mart Utrecht is opgedeeld in drie belevingswerelden: Home & Living, Fun & Fancy en Fashion Essentials. Trade Mart Utrecht is het gehele jaar open en gevestigd in het Beatrixgebouw van Jaarbeurs Utrecht. Zie voor meer informatie www.trademart.nl.

Noot voor de redactie (