Ingezonden persbericht (gewijzigd)

P E R S B E R I C H T
---

Tilburg, 29 augustus 2006

DoTheJobRace

Jongeren sjezen hun nieuwe baas voorbij!

Honderd jongeren racen volgende week voor een baan. Op 4 en 8 september staan ze in Tilburg en Breda aan de meet. Misschien wel op weg naar een nieuwe toekomst. Op de baan komen ze in ieder geval de nodige werkgevers tegen.

Met de wervingscampagne DoTheJobRace maken metaalbedrijven jongeren warm voor een baan. En dat werkt. De afgelopen maanden meldden zich 400 jongeren aan uit de omgeving van Breda en Tilburg via www.dothejobrace.nl. Op deze site speelden ze online games en gingen op zoek naar de 'sleutel tot succes'. De hoofdprijs: een dagje karten en een baan met opleidingstraject. Op de website maakten de jongeren spelenderwijs kennis met de 24 deelnemende metaalbedrijven en kozen ze symbolisch een sponsor uit.

Bij kartcentra in Breda en in Tilburg ontmoeten de werkgevers en jongeren elkaar. Werkgevers zijn vooral op zoek naar jongeren met initiatief en ondernemingsdrang. Tijdens de ontmoeting in het kartcentrum nodigen ze jongeren uit voor een workshop bij hun bedrijf. Er ligt een mooie carrière in de metaalsector voor deze jongeren tussen de 16 en 27 jaar in het verschiet.

DoTheJobRace is een initiatief van het Opleidings- en Ontwikkelingsfonds voor de Metaalbewerking (OOM). De campagne is ontwikkeld door BV Maakbaar, gespecialiseerd in arbeidsmarktvraagstukken en Attacom, specialist in jongerencommunicatie.

---



Ingezonden persbericht