Nieuwe hitserie van de maker van Bob de Bouwer: Fifi en haar Bloemenvriendjes


Met trots presenteert Chapman
Entertainment: Fifi en haar Bloemenvriendjes, Keith Chapman's eerste grote project sinds het ontstaan van Bob de Bouwer. Deze vrolijke en kleurrijke animatie-serie voor peuters en kleuters is vanaf maandag 4 september twee keer perdag (ma t/m vrij) te zien op kinderzender Nickelodeon.

De serie volgt Fifi, het centrale karakter, en haar hartverwarmende groep van kleine Bloemenvriendjes tijdens hun dagelijkse leven in de tuin. Door direct in de camera te praten, betrekt Fifi de jonge kijkers bij haar avonturen en vraagt zij om hulp. Fifi heeft het soms zo druk dat ze wel eens wat vergeet, waardoor ze alle hulp nodig heeft die ze van haar vriendjes kan krijgen.

Met een speciale aantrekkingskracht op jonge meisjes, laat Fifi zien hoe leuk het is om gezond te leven. Fifi geniet van het buiten zijn en houdt van koken met natuurlijke, zelf geplukte ingrediënten. Daarnaast is ze sportief, dol op tuinieren, en vindt ze het belangrijk goed voor het milieu te zorgen.

Greg Lynn, Executive Producer en Managing Director van Chapman Entertainment: "Deze show is een must voor peuters en kleuters. De succesvolle combinatie van innemende karakters, kleurrijke omgevingen, mooie muziek en fantastische animaties zorgt voor een combinatie waar alle kijkers van zullen
genieten. De pijlers van Fifi en haar Bloemenvriendjes, zoals tuinieren, buiten spelen en gezond eten, voldoen aan alle voorwaarden voor kwalitatief hoogstaande en verantwoorde peuter en kleuterprogramma's."

Keith is er zeker van dat hij met Fifi en haar Bloemenvriendjes een serie heeft gecreëerd die bij meisjes net zo succesvol zal zijn als Bob is bij jongens. Hij zegt: "Ze mag er dan klein uitzien, ik denk dat ze heel groot gaat worden! Ik geloof dat deze show alles heeft om een klassieker te worden."

De ambities van Chapman Entertainment voor Fifi worden al werkelijkheid. Na de introductie van de eerste reeks Fifi producten in de zomer van 2005, zijn er binnen één jaar 2 miljoen producten verkocht.

Met dit aantal zou (theoretisch) elk meisje in de leeftijd van 0-5 jaar in de UK een Fifi productin bezit kunnen hebben. Binnen de categorie peuter- en kleuterlicenties staan de Fifi-producten bovenaan de lijst " best verkochte speelgoed voor meisjes" in de UK. Naast het enorme succes in de UK, is ook internationaal het succes overweldigend, met de verkoop aan meer dan 130 gebieden tot nu toe.

Het lijkt erop dat de zaken tot bloei zullen komen voor Fifi en haar Bloemenvriendjes.

Uitzendinformatie Fifi-week
Om het nieuwe seizoen van Fifi en haar Bloemenvriendjes feestelijk in te luiden is het vanaf 4 september 2006 een hele week Fifi-week bij Nickelodeon.
Van maandag 4 september t/m vrijdag 8 september 2006 zullen er nieuwe afleveringen van Fifi te zien zijn tussen 06.25 uur en 06.40 uur, tussen 10.00 uur en 10.10 uur en tussen 11.25 uur en 11.40 uur. Behalve op vrijdag 8 september dan is Fifi te zien tussen 06.25 uur en 06.40 uur, tussen 10.00 uur en 10.10 uur en tussen 11.00 uur en 11.15 uur. Op woensdag 6 september is er naast de uitzending van 06.25 uur de gehele ochtend tussen 09.05 uur en 12.00 uur de Fifi-marathon.

Uitzendinformatie algemeen
Vanaf maandag 11 september 2006 zullen er van maandag t/m vrijdag nieuwe Fifi afleveringen te zien zijn tussen 06:25 uur en 06.40 uur en tussen 10.00 uur en 10.10 uur op Nick Jr.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -