Megahype door mints


Oral Fixation Mints, het nieuwe en trendy stijlvolle snoepje, is een ware megahype geworden

BEEK EN DONK, 20060904 -- Oral Fixation Mints, het nieuwe en trendy stijlvolle snoepje, is een ware megahype geworden. Mede door de unieke verpakking en de maffe, ondeugende smaken, geniet dit snoepje in Amerika nu al grote naamsbekendheid. Daarnaast zijn de opvallende doosjes, waarin deze mints verpakt worden, inmiddels een collectoritem geworden. Een gigantische rage is in gang gezet en komt nu over naar Nederland.

Mints met ballen
Deze pepermuntjes zijn anders dan alle andere bestaande mints. Niet alleen door de bizarre smaken als `Mojito Mint' (mint-limoen coctail), `Night Light' (cafeïne-chai mint) en `Jasmints' (jasmijnkruiden-mint), door de ingegraveerde afbeeldingen zoals een muzieksleutel, een ster of de tekst `FREE' bij het muntje `Sugar Free Tibet'. Of door de unieke, steeds verschillende waxpapiertjes die je in het doosje vindt. De oorzaak van deze grote rage is vooralsnog het metalen doosje waar deze mints in verpakt worden.

Collectoritem
De afmetingen van het hippe doosje maakt dat het een perfect en uniek opbergdoosje is voor bijvoorbeeld creditcards en visitekaartjes. Maar het kan ook prima als een tijdelijke portemonnee functioneren tijdens een avondje stappen. Het formaat van dit metalen schuifdoosje doet denken aan de uit de jaren `20 afkomstige sigarettendoosjes.
De opvallende verpakking is in Amerika een veelbesproken item en bladen als `Reader's Digest' en `USA Today' besteden volop aandacht aan dit vernieuwende product.

Design in een doosje
De bedenkers achter Oral Fixation Mints kennen elkaar van college en hebben zichzelf de missie gesteld dagelijkse objecten zo mooi mogelijk te maken. Vanuit dat oogpunt zijn de verschillende smaken mints en de daarbij behorende verpakkingen ontwikkeld. Met deze uitstraling onderscheidt Oral Fixation zich van de rest van de mints en spreekt mensen aan die houden van stijl, kwaliteit, opvallend design en een vleugje humor.