Saxion Hogescholen
BR>

di 05 september 2006

Duitse winnaar van Saxion scriptieprijs

De Saxion scriptieprijs is dit jaar gewonnen door de Duitse student Heiko Huesemann uit Nordhorn van de opleiding Small Business. Zijn scriptie was in de ogen van de jury een topprestatie. De scriptie " Kaufentscheidungsprozess. Feminiserung der Kaufentscheidung" handelt over de rol van de vrouw bij aankoopbeslissingen. De opdrachtgever Deutsche Post AG - een van de grootste Duitse ondernemingen - stelt dat "Onze verwachtingen ver zijn overtroffen. Wij nemen de conclusies en aanbevelingen over". Een van de conclusies luidt, dat in de marketing van producten en diensten nauwelijks rekening wordt gehouden met wie nu feitelijk aankoopbeslissingen neemt. Deze kennis is echter onontbeerlijk voor een succesvolle verkoopstrategie.

De tweede prijs is gewonnen door de Apeldoornse Kelly Adres, die de scriptie " Hoor wat ik (niet) zeg" heeft geschreven in het kader van haar opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Zij doet verslag van een onderzoek naar de wenselijkheid en mogelijkheid om de medewerkers van de Raad voor de Kinderbescherming, die daadwerkelijk betrokken zijn bij het uithuisplaatsen van kinderen, een passende en betere begeleiding te geven.

De derde prijs is gewonnen door een groep studenten, allen afkomstig uit Twente, van de opleiding Bouwkunde, die een definitief ontwerp hebben gemaakt voor het Muziekpaleis in Utrecht op basis van een aantal schetsen van Studio Hertzberger.

Het is voor de vierde keer dat er Saxion scriptieprijzen in Enschede zijn uitgereikt. Er waren in totaal 19 scripties genomineerd. Voor steeds meer scripties wordt het internet als (onmisbare) informatiebron gebruikt.


------------------------------------------ EINDE PERSBERICHT
------------------------------------------