AutoRai

Opwindende Chevrolet studie WTCC Ultra beleeft wereldpremière

(9/6/2006)
Een atleet staat in het middelpunt: de opwindende studie van de WTCC Ultra toerwagen vormt het hoogtepunt van de Chevrolet Europe presentatie tijdens de Paris Motor Show, die van 30 september t/m 15 oktober 2006 wordt georganiseerd. De volledig raceklare conceptauto werd door een GM ontwerp team wereldwijd ontwikkeld. Het is de optische visie van een nieuwe toerwagengeneratie en voert de Chevrolet ontwerptaal tot het uiterste door. De compacte Chevrolet WTCC Ultra (lengte/breedte/hoogte: 4.325/1.905/1.570 mm) zal zijn wereldpremière beleven op de Chevrolet stand in Hall 5.2 van de Expo in Parijs.

Het publiek en de internationale vakpers zullen ook voor het eerst kennismaken met de nieuwe Chevrolet Epica diesel, die in het voorjaar van 2007 op de markt zal verschijnen. De middenklasse sedan wordt aangedreven door een tweeliter common-rail dieselmotor van 150 pk. Na de Captiva diesel, die in de herfst in de Europese showrooms zijn opwachting zal maken, is de Epica dus het tweede dieselmodel van Chevrolet Europe.

Wereldpremière: Opwindende studie van de Chevrolet WTCC Ultra toerwagen
Het brutale en agressieve ontwerp van de toerwagenstudie raakt de grenzen van Chevrolet's ontwerptaal. De WTCC Ultra is een designvoorbeeld dat voorbij gaat aan het huidige WTCC reglement. Woorden als âagressief, gespierd en dramatischâ beschrijven het design van de auto nog het beste. Scherpe lijnen contrasteren met meer organische, vloeiende lijnen. De WTCC Ultra wordt aangedreven door een 190 pk sterke diesel-motor. Zijn afmetingen geven de indruk van een auto die er zelfs wanneer hij stilstaat, snel uitziet.

Wereldpremière: nieuwe Epica diesel met 150 pk

De up-to-date dieselmotor van Chevrolet Europe, die al veelvuldig is geprezen in de nieuwe Captiva, is nu ook beschikbaar voor de motorisatie van andere modellen: vanaf het voorjaar 2007 wordt de tweeliter common-rail krachtbron ook beschikbaar voor de middenklasse sedan Epica.

De krachtige dieselmotor (met een vermogen van 110kW/150 pk en een maximum koppel van 320 Nm bij 2.000 tpm) is gekoppeld aan een handgeschakelde vijf-versnellingsbak en kan indien gewenst ook worden voorzien van een vijftraps automatische transmissie. De Epica diesel accelereert van 0-100 km/u in slechts 9,7 seconden (automatische versie: 10,1 sec) en beschikt over een topsnelheid van 201 km/u (automaat: 208 km/u). Ondanks deze excellente prestaties springt de nieuwe krachtbron uitermate zuinig met brandstof om met een verwacht gemiddeld brandstof-verbruik van slechts 6,1 liter /100 km (automaat: 7,7 l/100 km).

Première voor Frankrijk: compacte Captiva
Met zijn compacte afmetingen (lengte/breedte/hoogte: 4.635/1.850/1.720 mm), zijn sterke, sportieve ontwerp en de uitgebreide standaarduitrusting, zelfs bij de basisversie, is de Chevrolet Captiva op maat gemaakt voor de klanten in Europa. Bij dit nieuwe crossover model hebben de kopers de keuze uit voor- en vierwielaandrijving en uit drie motorenopties, variërend in vermogen van 136 tot 230 pk.

BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster