Gemeente Alkmaar

Alkmaar, 24 augustus 2006

Aanbieding eindrapport Rekenkamercommissie 'Evaluatie inschakeling externen door de gemeente Alkmaar'

Op 6 september 2006 om 16.00 uur biedt de rekenkamercommissie van de gemeente Alkmaar haar rapport 'Evaluatie inschakeling externen door de gemeente Alkmaar' aan de plaatsververvangend voorzitter van de gemeenteraad, mevrouw S.C.G.M. den Dulk-Winder, aan in de raadszaal van het stadhuis.

Ook de pers is van harte uitgenodigd voor deze bijeenkomst. Na afloop is er voor u gelegenheid tot het stellen van vragen aan de voorzitter van de rekenkamercommissie, de heer R.M.C. Strijker.

Aan het einde van de bijeenkomst is het rapport beschikbaar. Vanaf dat moment is het rapport ook verkrijgbaar bij de griffie van de gemeente Alkmaar, Postbus 53, 1800 BC Alkmaar, telefoon 072-5489342.

Sinds 1 januari 2004 heeft de gemeente een onafhankelijke rekenkamercommissie bestaande uit 4 externe leden en 3 raadsleden. De rekenkamercommissie heeft tot taak onderzoek uit te voeren naar de doelmatigheid, de doeltreffendheid en de rechtmatigheid van het door het gemeentebestuur gevoerde beleid. De evaluatie naar de inschakeling van externen is het vierde onderzoek dat door de rekenkamercommissie is uitgevoerd. Het doel van de evaluatie is de raad inzicht te verschaffen in de omvang en kosten die samenhangen met de inschakeling van externen, teneinde daarmee duidelijkheid te verschaffen over de door de gemeente hiertoe ingezette middelen. Tevens heeft de rekenkamercommissie willen vaststellen of de regels en procedures voldoen en, voor zover mogelijk, beoordelen of deze worden nageleefd.



Gemeente Alkmaar