ABN AMRO

ABN AMRO looft EUR 25.000 uit voor de Slimste Belegger van Nederland

Deze week is ABN AMRO gestart met de kwalificatieronde voor de wedstrijd 'Slimste Belegger van Nederland'. Van 4 september tot en met 24 november organiseert de bank een beleggingswedstrijd om mensen zonder risico te laten ervaren dat ze met Turbo's het maximale uit hun visie kunnen halen.

Iedere gekwalificeerde deelnemer ontvangt 100.000 fictieve euro's en moet daarmee een zo hoog mogelijk rendement zien te halen. De vijf beleggers die het best presteren gaan door naar de finale, die drie weken duurt. De belegger die de finale met het hoogste rendement afsluit, wint de titel plus de hoofdprijs van EUR 25.000.

ABN AMRO introduceerde de Turbo's voor het eerst in Duitsland in 2002 waar ze al snel een populair beleggingsproduct werden. Een belangrijk kenmerk van de Turbo is de hefboomwerking waardoor een kleine beweging van een onderliggende waarde, resulteert in een relatief grotere beweging van de Turbo. Dankzij deze hefboomwerking kan de belegger relatief meer profiteren van een beweging op de beurs, dan wanneer direct zou worden belegd in de onderliggende waarde. In 2004 bracht ABN AMRO het product ook uit op de Nederlandse markt. Omzetten stegen snel van enkele tientallen orders naar momenteel ruim vierduizend per dag.

Het succes van de Turbo's werd inmiddels al verschillende malen bekroond. ABN AMRO won vorig jaar onder anderen de Gouden Tak van beleggersite IEX, de prijs voor het beste financiële product dat in 2004 op de markt verscheen. ABN AMRO heeft kort geleden de Turbo's ook in Frankrijk en Italië geïntroduceerd.

Jean Paul van Oudheusden, hoofd van het Turboteam van ABN AMRO: "Het succes komt vooral door de transparantie en mogelijkheid die voor beleggers wordt gecreëerd te beleggen in diverse onderliggende waarden als indices, valuta, grondstoffen, rente en aandelen."

Turbo's scoorden al snel bij de actievere beleggers die reeds belegden in opties en futures. ABN Amro wil nu ook het grotere publiek, dat minder met dit soort effecten bezig is, interesseren voor de Turbo's. Naast de beleggingswedstrijd organiseert de bank daarom seminars door het hele land om Turbo's uit te leggen, is er een uitgebreide Turbosite en een hulplijn. We kijken continue hoe we de Turbo belegger nog beter van dienst kunnen zijn", aldus Van Oudheusden.

Voor meer informatie over Turbo's en de wedstrijd 'Slimste Belegger van Nederland': www.deslimstebelegger.nl

Noot:
Perscontacten: 020 628 8900