AutoRai

Peugeot op de Mondial de l'Automobile 2006

(9/7/2006)
De Mondial van Parijs is voor Peugeot de ideale gelegenheid om de nieuwste modellen te tonen en de visie van het merk over âde toekomstâ naar het grote publiek uit te dragen. Op een stand van ruim 3.800 m2 laat het merk zien hoeveel plezier een veilige, mooie, technologisch geavanceerde maar vooral praktisch bruikbare auto kan geven. Dit alles wordt gepresenteerd in een omgeving van natuurlijke materialen (hout, water, rotsen) die een sfeer van zuiverheid uitstraalt. De beide hoofdthemaâs plezier en milieu zijn duidelijk te herkennen.

Allereerst het plezier in de vorm van de 908 RC en de 908, de auto die in 2007 de eer van Peugeot op de lange-afstandscircuits zal gaan verdedigen.

Daarnaast komt het thema milieu aan bod met de presentatie van een nieuw prototype, de Peugeot 207 EPURE, die laat zien hoe ver Peugeot al is met de ontwikkeling van nieuwe, milieuvriendelijke technieken. De 207 EPURE laat bovendien al een klein beetje zien van een nieuw model dat werkelijk in productie zal gaan.

Deze Mondial is voor Peugeot een belangrijk onderdeel van de internationale introductie van de nieuwe 207. Na de start in Frankrijk en Zwitserland op 6 april jl. werd de auto vlak vóór de zomer in de overige Europese landen geïntroduceerd. En nu zijn de landen buiten West-Europa aan de beurt om voor het eerst kennis te maken met de 207. In de eerste 6 maanden na zijn introductie zijn er al meer dan 110.000 exemplaren verkocht, waaruit wel blijkt hoeveel belangstelling er is voor deze nieuwe auto.

In totaal staan er maar liefst 45 personenauto's en 4 conceptcars op de stand in Parijs, waarmee Peugeot vooral wil laten zien hoeveel plezier er aan een auto te beleven valt.

BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster