Ingezonden persbericht


Op 8 september staat navigatie, nu en in de toekomst, centraal

Het Benelux Navigatie Event bestaat uit een rally op basis van navigatiesystemen en een seminar over de toekomst van navigatie

Nuenen (NL) / Wommelgem (B) 21 juni 2006
Op 8 september 2006 komt alle kennis van- en over navigatie samen in Veldhoven voor het unieke Navigatie-event, georganiseerd door Jakajima.

Na de succesvolle eerste Benelux Portable Navigation Award in 2005 wordt dit jaar niet alleen een rally gebaseerd op portable navigatie systemen georganiseerd, maar ook een seminar.

De eerste editie van de rally was een groot succes waar vijfentwintig testteams om de winnende bokaal streden. Ook de leveranciers konden op basis van de testresultaten een bokaal winnen. Vorig jaar waren de winnaars TomTom en Mio.

Nu start in de ochtend van 8 september 2006 de tweede editie van de Benelux Portable Navigation Rally en worden de deelnemers op pad gestuurd voor een heuse autorally, terwijl zij ook navigatiesystemen testen. De opzet van de rally is dit jaar weer hetzelfde, alleen wordt er in twee verschillende locaties gestart. In Veldhoven voor de Nederlandse rallyteams, in Mechelen voor de Belgische rallyteams.

Tijdens de rally zullen enkele rallyteams door middel van een 'Track and Trace' systeem te volgen zijn. Ook zullen zij online bijkomende rally-opdrachten krijgen. De rally zal gedurende de hele dag door de bezoekers van het event gevolgd kunnen worden op grote schermen.

De rally geeft een goed overzicht waar de huidige Portable Navigatie Systemen tot toe in staat zijn; Navigation Today.

Complementair aan de rally start in het begin van de middag op 8 september in Veldhoven het seminar met als thema The Future of Navigation

Daar zullen de volgende thema's aan de orde komen;


. In Europa komt Galileo, als opvolger van GPS eraan. Wat betekent dat voor de markt? Ontstaat er een verdringingsmarkt?
. Daarnaast ontplooien grootmachten als Microsoft en Google zich als nieuwe spelers in de navigatie. Wat voor invloed heeft dat op de navigatiemarkt?
. Wat doen de autofabrikanten. Nu is nog maar een klein deel van de nieuwe auto's uitgevoerd met een ingebouwd navigatiesysteem. Maar hoe is dat over vijf jaar?
. Nieuwe diensten als Location Based Services, Track and Trace vinden hun weg?
. Hoe onderscheiden de huidige navigatieleveranciers zich over vijf jaar met hun producten, of beter gezegd diensten?
. Hoe zit het met de veiligheid onderweg. Wordt de automobilist niet een gevaar op de weg, als hij bezig is met zijn navigatiesysteem?
. Wat betekent dit voor het kanaal. Wordt navigatie een commodity product of ontstaan er nieuwe diensten die ook nieuwe vormen van verkoop nodig hebben?
. Wat betekent het voor de fleetowner, de contentowners, dienstverleners en systemintegrator.
. Gaan de mobiele operators een grote rol spelen, of blijven zij afzijdig?

Tijdens dit seminar zullen industrieleiders (uit binnen- en buitenland) aangeven wat hun visie is. Daarbij zijn er twee parallelle tracks met als hoofdthema's:
- strategie

- business development

Dit seminar is interessant voor directie- en hoger managementniveau van;
. Vendors

. Distributeurs

. Resellers/retailers

. Leasemaatschappijen / Fleetowners

. Verzekeringsmaatschappijen

. Partijen die navigatie toe (willen) passen
. Contentproviders

. Operators

. Systemintegrators

. Autoindustrie

. Reiswereld

. Etc.

Tijdens het buffet in de avond worden zowel de winnende rallyteams als de winnende navigatieleveranciers bekend gemaakt. De avond eindigt om 21 uur, om in 2007 voor de derde keer georganiseerd te gaan worden..

"Met dit unieke event brengen wij de gehele navigatiemarkt in de Benelux bij elkaar, van aanbieder tot afnemer, van ontwikkelaar tot verkoper" aldus Pieter Hermans, directeur van Jakajima. "De ontwikkelingen gaan razendsnel. Wij bieden met dit event een platform om tot de juiste beslissingen te komen. Met de rally in 2005 hebben we laten zien dat er behoefte in de markt is om leveranciers en gebruikers op een alternatieve wijze bij elkaar te brengen. Met het seminar voegen we daar een serieuze en strategische uitbreiding aan toe. We hebben ook partners in de markt gezocht die specifieke kennis hebben over de automotive industry, zoals het Automotive Technology Centre. Zij brengen een netwerk mee dat enerzijds producten/diensten op navigatiegebied aanbiedt, en anderzijds behoefte heeft aan commerciële contacten. Op dit moment leggen we de laatste hand aan het seminarprogramma. Het belooft een internationaal gezelschap te worden."

Ook hebben we mediapartners betrokken, zoals autoConnect, Autoleasekompas en ConneXie BeLux.

Voor dit event is een aparte website in de lucht gebracht: www.navigatieevent.com

Wilt u meer informatie over dit event, neem dan contact op met

Jakajima
Ir. Pieter Hermans
De Pinckart 54
5674 CC Nuenen
Nederland
Tel: +31 (0)40 2631131
Fax +31 (0)40 2952137
Info@jakajima.n
www.jakajima.nl


---- --