Ingezonden persbericht


Adobe introduceert speciale tarieven voor scholieren en studenten

Media Alert

Adobe introduceert speciale tarieven voor scholieren en studenten Nieuw programma omvat Adobe Creative Suite 2 Premium, Production Studio Premium, Photoshop CS2 en Macromedia Studio 8

Amsterdam, 8 september, 2006 - Adobe Systems biedt scholieren en studenten in de Benelux vanaf 1 september de mogelijkheid om tegen voordelige tarieven licenties op zijn software aan te schaffen. Het nieuwe programma heeft betrekking op de Engelstalige versies van Adobe Creative Suite 2 Premium, Production Studio Premium, Photoshop CS2 en Macromedia Studio 8. De studenteneditie vormt een aanvulling op het bestaande Adobe Education Program, dat scholieren, studenten, leerkrachten en onderwijsinstellingen tegen gereduceerd tarief zowel éénpersoons- als klaslokaallicenties laat aanschaffen.

"Er worden steeds hogere eisen gesteld aan de kennis en vaardigheden van scholieren en studenten met betrekking tot nieuwe technologie. Veel onderwijsinstellingen beschikken echter niet over de middelen om hun leerlingen te laten oefenen met de benodigde apparatuur en software", aldus Ronald Bouscholte, Channel Manager Benelux bij Adobe Systems. "Van studenten en scholieren wordt tegenwoordig verwacht dat ze huiswerk en studieopdrachten op hun eigen computer maken. Met dit nieuwe aanbod wil Adobe hen de mogelijkheid bieden om dit met professionele software legaal en tegen aantrekkelijke voorwaarden te doen."

Overzicht van de nieuwe prijzen en producten:

Adobe Creative Suite 2 Premium
(bevat Photoshop CS2, InDesign CS2, Illustrator CS2, GoLive CS2 en Acrobat 7.0 Professional) Studenteneditie: ¤ 249,- Education Program: ¤ 499,- Winkelprijs: ca. ¤ 2.085,-

Adobe Production Studio Premium
(bevat Premiere Pro 2.0, After Effects 7.0 Professional, Encore DVD 2.0, Audtion 2.0, Photoshop CS2 en Illustrator CS2) Studenteneditie: ¤ 349,- Education Program: ¤ 579,- Winkelprijs: ca. ¤ 2.315,-

Macromedia Studio 8
(bevat Dreamweaver 8, Flash Professional 8, Fireworks 8, Contribute 3 en FlashPaper 2) Studenteneditie: ¤ 99,- Winkelprijs: ca. ¤ 1.150,-

Adobe Photoshop CS2
Studenteneditie: ¤ 149,- Education Program: ¤ 299,- Winkelprijs: ca. ¤1.050,-

Om in aanmerking te komen voor de studenteneditie is een geldig studiebewijs vereist (studentenkaart met pasfoto of bewijs van inschrijving in combinatie met een geldig legitimatiebewijs). De studentenedities mogen niet worden benut voor bijbaantjes of andere commerciële doeleinden, maar zijn volledig te gebruiken voor alle studiegerelateerde projecten en taken. Upgrades binnen het Education Program zijn niet mogelijk. Met de studenteneditie kunnen scholieren en studenten hun ideeën op het gebied van foto's, print, video en web uitwerken en al tijdens hun opleiding professionele resultaten creëren. De licenties uit het Education Program kunnen na de studie opgewaardeerd worden tot een volledig commerciële licentie.

Meer informatie en aanbiedingen op het gebied van onderwijs, zoals lesmateriaal, fora, onderwijsevenementen en allerlei tips, zijn te vinden op www.adobe.nl/education.

Over Adobe Systems Incorporated
Adobe zorgt voor een revolutie in de manier waarop er in de wereld wordt omgegaan met ideeën en informatie, op elk moment, elke plaats en via elk medium. Ga voor meer informatie over Adobe naar www.adobe.nl, www.adobe.be of www.adobe.com.

###

© 2006 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. All rights reserved. Adobe, the Adobe are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com

PRWEEK UK - Top ten all-sector agency, 2005
The Sunday Times - Top 100 best small companies to work for, 2005 The Holmes Report - Best consultancy to work for, 2004 Financial Times - Top 20 best places to work, 2004 PRWEEK US - Fastest climbing technology agency, 2004