De Zonnebloem en Van Gelderen presenteren nieuwe wenskaartenlijn


GILZE, 20060831 -- Tijdens de Stationery Days, een beurs die van 10 t/m 12 september in de Brabanthallen te 's-Hertogenbosch wordt georganiseerd, zullen de Zonnebloem en Van Gelderen hun gezamenlijke project aan de retail presenteren.

Nationale Vereniging de Zonnebloem gaat hierbij een samenwerking aan met Van Gelderen. Samen met Procard Vlinders B.V. zal men de wenskaarten, voorzien van een warme, persoonlijke boodschap, ontwikkelen en op de markt brengen. Bij de lancering zal ook Audax Publishing, uitgever van o.a. Vriendin, deze actie van harte ondersteunen.

De kaarten liggen vanaf januari 2007 in de winkels voor ¤ 1,99, waarvan ¤ 0,29 rechtstreeks naar het Zonnebloemwerk gaat voor zieken en gehandicapten. Dat geeft de uiteindelijke kopers en ontvangers van deze wenskaarten een extra goed gevoel. Het aanbod bestaat uit 48 kaarten voor elk regulier wensmoment en acht hangpakjes van ¤ 3,95 per stuk. Hiervan gaat ¤ 0,55 naar de Zonnebloem.

Als vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor mensen met een fysieke beperking, door handicap, chronische ziekte of gevorderde leeftijd, weet de Zonnebloem hoe belangrijk het geven van aandacht is. De wenskaarten sluiten dan ook naadloos aan bij de kerndoelstelling van de Zonnebloem.

De wenskaartenlijn wordt aan de retail gepresenteerd gedurende de Stationery Days, een jonge en dynamische beurs waar toonaangevende leveranciers en importeurs uit binnen- en buitenland een gevarieerd merkenaanbod in de items `social stationery', `design' en `gifts' presenteren.

Het op de markt brengen en verspreiden van de wenskaartenlijn gebeurt door Van Gelderen, een dochteronderneming van mediaconcern Audax te Gilze. Van Gelderen is verantwoordelijk voor de import en distributie van ruim 300 buitenlandse dag- en zondagsbladen plus een aantal klinkende buitenlandse opinietitels. Daarnaast is Van Gelderen steeds op zoek naar nieuwe producten, nieuwe afzetkanalen en samenwerkingsverbanden. Inmiddels heeft de organisatie de wenskaartenlijn `KatjeKaarten' succesvol op de markt gezet, daarnaast is het nieuwe afzetkanaal, genaamd `City Press Bike', niet meer weg te denken uit de Amsterdamse binnenstad.