Gemeente Den Helder

06-09-2006
Vergaderingen

Maandag 11 september: Adviesraad Ouderenbeleid
De Adviesraad Ouderenbeleid vergadert in kamer 0.06 in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20. De vergadering begint om 13.30 uur. Op de agenda staan onder meer:

- nieuws uit de klankbordgroep WMO;

- stand van zaken vanuit de ouderenbonden,
wijksteunpunten/consultatiebureau voor ouderen, WWZ en WMO.

Maandag 11 september: raadscommissie Stadsontwikkeling en beheer Op de agenda staan onder meer de volgende punten:
- verkeersstudie Julianadorp;

- brief van Stichting RIONED over de beheersing van de rioollasten;
- gezamenlijke brief van de Vereniging voor Energie, Milieu en Water en de Vereniging

- Eigen Huis over de beheersing van de rioollasten;
- vragen van de fractie van de Stadspartij Den Helder over de restauratie van de Zeevaartschool aan het Ankerpark;
- brief van de heer J.G.H. van Stijn en een brief van de heer L. Mostert over de kapaanvraag van enkele bomen aan de Meester Henderikxstraat 17;

- brief van de heer J. Windhorst over de situatie aan de Binnenhaven 42 met
betrekking tot regelgeving Grachtengordel.

Dinsdag 12 september: raadscommissie Bestuur, Personeel, Openbare orde en Veiligheid
Op de agenda staan onder meer de volgende punten:
- rapport Algemene Doorlichting Rampenbestrijding;
- rapportage risicoanalyse domein brandweerzorg 2006;
- brief van Windkracht 13 met het verzoek om het benefiet concert voor Suriname niet onder de 12-dagen regeling te laten vallen;
- bordeelactiviteiten in het pand Koningstraat 51;
- brief van de heer C.W. Verveer over de gebruiksvergunning Bassingracht 10.

Woensdag 13 september: raadscommissie Maatschappelijk Welzijn Op de agenda staan onder meer de volgende punten:
- kwijtschelding gemeentelijke belastingen en heffingen;
- brief van MAAPP (Beweging ter Bevordering van Antilliaans-Arubaanse Participatie) met haar mening over de VerwijsIndex Antillianen;
- brief van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid over relevante ontwikkelingen op het terrein van werk en inkomen;
- verslag over de Uitvoering 2005 WWB en verslag over de Uitvoering 2005 IOAW, IOAZ en Bbz;

- Preventief en Informatief Ouderenbezoek;

- de stadspas;

- Stichting Triton.

Donderdag 14 september: raadscommissie Educatie, Sport en Cultuur Op de agenda staan onder meer de volgende punten:
- Brief van de heer J. Klootwijk van 9 juli 2006 over de toezegging de Stichting Nationaal Instituut voor de orgelkunst een bedrag te schenken.

- Brief Adviesraad voor de Sport van 14 maart 2006 over in stand houden Adviesraad voor de Sport.

De vergaderingen van de raadscommissies beginnen om 20.00 uur en worden gehouden in de raadzaal van het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders vermeld. De volledige agendas kunt u nalezen op onze website (www.denhelder.nl) onder de rubriek Bestuur & Politiek/vergaderingen . U kunt de agenda's ook krijgen bij de Klantenservice in het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 08.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 uur tot 15.30 uur en op donderdag van 08.00 uur tot 19.30 uur.

U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissies inspreken. Het maakt niet uit of het gaat over een onderwerp dat op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende commissie. Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.