Ingezonden persbericht


Carp onderzoek: nieuwe digitale generatiekloof rond de dertig

Amsterdam, 11 september 2006 - Tussen hoogopgeleide twintigers en dertigers bestaan duidelijke verschillen in hun multimediagebruik: de jonge generatie chat per msn, terwijl de oudere generatie vooral per mail communiceert. Dit blijkt uit een enquête die Carp onder 400 lezers hield.

Twintigers 'doen' het via msn (47%) of Hyves (74%), dertigers via mail (63% meer dan 15 per dag) en sms (16% bijna tien per dag). Dertigers proberen via serieuze sites professionele contacten te leggen, zoals Linkedin.com of Openbc.com. Ze vinden een PDA of Blackberry onmisbaar voor hun werk (41%), de twintiger heeft minder geld voor gadgets (26%). Marktplaats (44%) en Funda (25% vs 12) trekken veel meer dertigers. Die generatie heeft weer geen tijd om filmpjes te bekijken op Youtube of cd's te downloaden, zoals de twintigers. De dertiger zit duidelijk schaarser in zijn tijd en gaat efficiënter om met multimediale mogelijkheden dan de twintigers. Eenderde van alle respondenten heeft een ringtone op zijn mobiel gedownload, terwijl eenvijfde altijd een USB-stick met vakantiefoto's meesleept..

Zie voor de volledige teksten van het artikel en de onderzoeksresultaten www.carp.nl.

Carp
Carp informeert hoogopgeleide professionals tot 37 jaar over werk, loopbaan, lifestyle en persoonlijke ontwikkeling. Carp bestaat uit het tijdschrift (oplage 135.000), Careerscope (recruitment evenement), de nieuwsbrieven (oplage 60.000), Carp.nl en de Wake-up Call (vacature e-mailservice).

Aromedia
Aromedia is uitgever van de merken Sum, Carp en Studytrack. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda's en websites. Tevens organiseert Aromedia een aantal keer per jaar de carrièrebeurs Careerscope. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van studenten en professionals, in de leeftijd van 17 tot 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

­­­­­­­#####