Ingezonden persbericht


Websense benoemt Lennaert de Jong tot Territory Manager Benelux

Nieuwe manager verantwoordelijk voor new business Benelux

Hillegom, 12 september 2006 - Websense, Inc. (Nasdaq: WBSN) benoemt Lennaert de Jong tot Territory Manager Benelux. Hij heeft tot taak nieuwe klantcontacten in de Benelux tot stand te brengen en bestaande contacten te onderhouden. In zijn nieuwe functie is De Jong verantwoordelijk voor alle exposure van Websense. Hij ondersteunt resellers en distributeurs van Websense-producten. Zo begeleidt en adviseert hij partners bij sales-gesprekken en het opstellen van offertes.

Voordat hij bij Websense in dienst kwam, werkte De Jong zes jaar als account manager bij ICT-leverancier PQR. Zijn voornaamste taak was het onderhouden van de grote accounts van PQR, waaronder Akzo Nobel. Eerder werkte hij in de retailsector. Hier heeft hij veel onderhandelingservaring opgedaan die hem in latere functies goed van pas kwam. Daarvoor behaalde De Jong zijn NIMA-A en NIMA-B en studeerde hij HBO Bedrijfseconomie.

"Tijdens mijn periode bij PQR kwam ik voor het eerst in contact met Websense. Dit contact heb ik altijd als zeer plezierig ervaren", zegt De Jong. "Bovendien is Websense een vooruitstrevend en ambitieus bedrijf waar ik goed bij pas. Ik heb ook veel vertrouwen in de Websense-producten en bedrijfsstrategie. Vandaar dat ik geen moment twijfelde toen de kans zich voordeed om bij Websense aan de slag te gaan."

###

Over Websense
Websense, Inc. (Nasdaq: WBSN) ontwikkelt en levert Employee Internet Management-oplossingen. Met deze software kunnen bedrijven hun ICT-middelen optimaal benutten en de schadelijke neveneffecten van het gebruik van internet, zoals Instant Messaging, Peer-to-Peer en spyware, voorkomen. Door het beleid voor internetgebruik bij de gateway, op het netwerk en op de desktop te beheren en te monitoren, verbeteren de Websense-oplossingen de productiviteit en de beveiliging. Bovendien worden ICT-middelen optimaal ingezet en neemt de juridische aansprakelijkheid af. Websense ondersteunt wereldwijd meer dan 25.000 klanten met in totaal meer dan 20 miljoen werkplekken.

Ingezonden persbericht