Ingezonden persbericht


AXA optimaliseert hypotheekproces met Business Process Management-oplossing van Cordys

Putten, Utrecht, 12 september 2006 - AXA Leven N.V., een Nederlandse levensverzekeringsmaatschappij die deel uitmaakt van de wereldwijd opererende AXA Groep, optimaliseert het aanvraagproces rond hypotheekverzekeringen met behulp van Cordys, leverancier van SOA-gebaseerde software waarmee ondernemingen nieuwe en bestaande business een impuls kunnen geven. AXA zet de Business Process Management-software (BPM) van Cordys in om het hypotheekproces te modelleren en te automatiseren. De verzekeraar wil zo de service aan intermediairs verbeteren en intern werken aan operational excellence.

Volgens Wouter Boeser, operational manager Integration & Application Services bij AXA, heeft de verzekeraar zijn fysieke infrastructuur al enige tijd geleden geïntegreerd. "Maar de controle over onze processen was nog voor verbetering vatbaar. Met de Cordys-software kunnen we onze processen optimaliseren en de dienstverlening uitbreiden."

"Bij het proces van modellering en automatisering is sprake van een groot aantal stappen die we samen met onze tussenpersonen moeten doorlopen", vervolgt Boeser. "Zo moeten wij bijvoorbeeld controleren of de aanvraag compleet is, voordat deze administratief verwerkt kan worden. Bij het ontbreken van gegevens wordt direct aan de tussenpersoon teruggekoppeld welke gegevens het betreft. Door dit proces zoveel mogelijk te automatiseren en optimaliseren willen we de dienstverlening aan intermediairs verder verbeteren."

Met zijn BPM-oplossing biedt Cordys een raamwerk voor het modelleren van nieuwe procesgerichte applicaties of van functionaliteit in bestaande systemen. Met Cordys BPM kan een organisatie processen op een gecontroleerde manier modelleren, uitvoeren, monitoren en beheren. Cordys biedt in dit verband een unieke browsergebaseerde omgeving waarmee bedrijfsprocessen op verschillende conceptuele niveaus ontworpen kunnen worden. De software gebruikt daarbij de Business Process Modeling Notation-standaard (BPMN). Cordys BPM is een integraal onderdeel van het Cordys Composite Application Framework (CAF), een complete, open en flexibele ontwikkelomgeving voor samengestelde applicaties. Hiermee kunnen organisaties op webservices gebaseerde toepassingen ontwikkelen en inzetten.

AXA neemt de Cordys BPM-oplossing eind september gefaseerd in gebruik. De verzekeraar onderzoekt daarnaast het komende half jaar of de BPM-software van Cordys op meer plaatsen in de organisatie ingezet kan worden.

"Verzekeraars hebben te maken met vele uitgebreide en complexe processen", zegt Michiel Oldenhof, Vice-President Sales van Cordys Europe. "Met onze software kan AXA zijn processen in kaart brengen en automatiseren, waarbij mogelijke veranderingen of nieuwe services snel toegevoegd kunnen worden. Wij zijn vol vertrouwen dat AXA met onze software zijn processen kan optimaliseren en haar dienstverlening verder kan optimaliseren en uitbreiden. We kijken dan ook uit naar een succesvolle samenwerking en op termijn een verdere structurele inzet van onze software bij AXA."

###

Over AXA
Over de hele wereld levert AXA producten en diensten met de belofte van Financial Protection: bescherming en hulp bij het realiseren van de plannen van klanten, in elke fase van hun leven. Wereldwijd heeft AXA momenteel 50 miljoen klanten, 110.000 werknemers en boekte in 2005 72 miljard euro omzet en 3,3 miljard euro nettowinst. AXA staat in 2006 op de 15e plaats in de Fortune Global 500, de grootste ondernemingen ter wereld. In Nederland heeft AXA circa 650 medewerkers. AXA werkt in Nederland exclusief met intermediairs: tussenpersonen en gevolmachtigd agenten. AXA is groot in Leven, Hypotheken, Schade, Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en Beleggingsfondsen.

Cordys
Cordys (www.cordys.com) is een wereldwijd actief softwarebedrijf. Met de software van Cordys kunnen bedrijven complexe bedrijfsomgevingen vereenvoudigen. Cordys biedt een geïntegreerd SOA-platform waarin bedrijfsprocessen centraal staan in IT-systemen en -processen. Met deze aanpak biedt Cordys zijn klanten de mogelijkheid efficiënter te werken en sneller veranderingen door te voeren.

Bedrijven uit verschillende toonaangevende markten wereldwijd zetten het op open standaarden gebaseerde platform van Cordys en zijn methodologie in om de complexiteit van IT-systemen te verlagen, bestaande IT-systemen verder te benutten en beter te kunnen voldoen aan continu veranderende bedrijfsbehoeften. Cordys heeft naast het hoofdkantoor in Putten, Nederland, kantoren in andere landen van Europa en in China, India en Noord-Amerika.

Noot voor de redactie,