Ingezonden persbericht


BCD Travel Lobby biedt ook economy class-reiziger first class faciliteiten

Als enige zakenreisorganisatie biedt BCD Travel op Schiphol een eigen lounge waar de zakenreiziger van zijn kostbare wachttijd efficiënte werktijd kan maken, ongeacht de boekingsklasse van zijn ticket of loyaliteitsprogramma. Deze productinnovatie past in de strategie van de marktleider om de zakenreiziger 'zorgeloos' van deur tot deur te brengen.

Wachttijd vervangen door werktijd, dat kan in de BCD Travel Lobby. Bert Verschoor, Managing Director van BCD Travel: "De zakenreiziger staat bij ons centraal. Ons doel is hem 'zorgeloos' van deur tot deur te brengen. Continue zijn wij op zoek naar innovaties die daar een bijdrage aan leveren. Wij monitoren trends en kruipen in de huid van de zakenreiziger. De BCD Travel Lobby speelt onder meer in op het steeds vaker voorkomende beleid om uitsluitend economy class te vliegen waardoor werknemers over het algemeen geen toegang hebben tot de airlinelounges. Met onze lounge bieden wij nu een alternatief dat past bij de kostenreductie die onze klanten willen realiseren op zakenreizen en wij stellen ze in staat invulling te geven aan goed werkgeversschap. En de zakenreiziger reist zorgeloos en fris naar zijn bestemming."

Een bezoek aan de BCD Travel Lobby kost maximaal EUR 15. Gasten kunnen voor dit bedrag kosteloos gebruikmaken van alle faciliteiten: internet (WiFi en LAN), reisinformatie, leeshoek, werkplek, lockers, snacks en drankjes. In de vorm van bedrijfsabonnementen zijn aparte prijsafspraken mogelijk. Ook kan van een vergaderruimte voor 4 tot 12 personen worden gehuurd. De lounge is gelegen tussen de gates E en F waar alle intercontinentale en niet-Schengen vluchten, waaronder Groot-Brittannië, vertrekken en is dagelijks geopend: op weekdagen van 07.00 tot 21.30 uur en in het weekend van 08.00 tot 20.00 uur.

BCD Travel is (onder andere tenaamstellingen) sinds de jaren zestig op Schiphol gevestigd met een Airportdesk die sinds 1980 de focus legt op zakenreizen. De multilingual en multinational 24 Hour Emergency Assist is ruim tien jaar op Schiphol gevestigd.

Over BCD Travel

BCD Travel is de Nederlandse marktleider in zakenreismanagement. Zij is leverancier in wereldwijde reislogistiek, en zorgt er door het stroomlijnen en vereenvoudigen van het totale reisproces voor dat haar klanten maximaal besparen op de kosten voor het zakelijk reizen. Wij helpen ondernemingen in het navigeren door het complexe zakenreislandschap met vele producten, diensten en leveranciers. BCD Travel opereert in 96 landen op vijf continenten en heeft een totaal verkoopvolume van 12 miljard US Dollars en een gecombineerd aantal arbeidskrachten wereldwijd van meer dan 12.000. Kijk voor meer informatie op www.bcdtravel.nl

Over BCD Holdings

BCD Holdings N.V. is een familiebedrijf, in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen. Het bedrijf is een marktleider in de reisindustrie en een succesvolle "niche player" in de financiële dienstverlening.

BCD Holdings bestaat uit: BCD Travel (zakenreizen), Park 'N Fly (parkeren nabij luchthavens), TRX (reistechnologie), Airtrade (toeristische reizen) en Primary Capital (onroerend goed financiering). Het bedrijf is actief in 96 landen met 14.000 medewerkers en een omzet, inclusief franchising, van U.S.$ 13 miljard. Voor meer informatie: www.bcd-nv.com

Noot aan de redactie (