Ingezonden persbericht


Nieuws op www.wijninfo.nl

Positieve reacties op nieuwe formule Dranken Pakket Expo 2006

P E R S B E R I C H T

"Uniforme stands bieden goede return-on-investment."

Vlak voor het begin van het zomerreces blijkt dat sprake is van een grote interesse van aanbieders voor deelname aan de vakbeurs Dranken Pakket Expo 2006. Ook merken die de afgelopen jaren verstek lieten gaan, keren terug naar de beurs, met name in het segment gedistilleerd. Beursorganisator Rob Simoons concludeert dat de intensieve voorbesprekingen met de branche vruchten hebben afgeworpen. "Het idee van de kant-en-klare stands is zeer positief ontvangen."

Stonden er in de jaren tachtig nog paleizen van stands van grote merkenaanbieders op de jaarlijkse drankenbeurs, de presentatie is ! in de loop der jaren alleen maar bescheidener geworden. Dat is het gevolg van de ingrijpend gewijzigde marktomstandigheden. Op Dranken Pakket Expo 2006 wordt daarop ingespeeld met een formule die producenten en importeurs blijkt aan te spreken: gestandaardiseerde stands die eenvoudig van een individuele uitstraling voorzien kunnen worden. "Voor met name grote bedrijven is een beursstand weliswaar onderdeel van image-building, maar de tijd is voorbij dat ze op vakbeurzen tegen elkaar op willen boksen met kostbare stands," aldus Rob Simoons. "In het nieuwe concept voorzien we in een gelijksoortige basisopstelling, waarbij de individuele exposant daar een eigen aansprekende invulling aan kan geven. Dat heeft een zeer positief effect op de return-on-investment."

Dranken Pakket Expo 2006 vindt op zondag 17 en maan! dag 18 september plaats in het beursgebouw Homeboxx te Nieuweg! ein. &ld quo;Ook de nieuwe locatie is goed ontvangen in de branche," stelt Rob Simoons vast. "Homeboxx is centraal in het land gelegen en is uitstekend bereikbaar. Parkeren is er gratis, bij binnenkomst staat de koffie klaar, en tussen de middag is er een gratis lunchbuffet".

Voor bezoekers is het belangrijkste argument om naar Dranken Pakket Expo 2006 te gaan de verwachte toegenomen representativiteit van het aanbod. "Naar het zich nu laat aanzien keert weer een aantal bekende merken terug op de beurs. Een goed voorbeeld is Maxxium, dat op de stand onder meer uitpakt met Bols. Ook andere vooraanstaande merken hebben zich al gemeld. De sfeer is optimistisch, en het ziet er naar uit dat het beursprogramma in alle categorieën dranken voor thuisverbruik weer veelomvattend wordt."

Evenementen
Dat programma wordt omlijst met een drietal evenementen waarbij de bevordering van de vakkennis centraal staat. Allereerst is er een omvangrijke presentatie van het enorme aanbod aan likeuren. Likeuren vormen na jonge jenever de grootste categorie gedistilleerd op de Nederlandse markt; op Dranken Pakket Expo 2006 staan honderden flessen open om door de bezoekers op geur en smaak getest te worden, waarbij voor een deskundige toelichting gezorgd wordt.

Vervolgens is er een programma van nosing & tastings van whisky's, met een afzet van 7,6 miljoen liter in grootte de derde categorie gedistilleerd op de Nederlandse markt. Tot slot vindt een presentatie van port plaats onder auspiciën van ICEP, de handelsafdeling van de Portugese ambassade. In alle! gevallen wordt een schoolse benadering vermeden. "De fl! essen st aan open, de bezoekers kunnen naar eigen inzicht kiezen met welk product ze nader kennis willen maken. Voor antwoorden op hun vragen staan deskundigen paraat."

----------

Voor nadere informatie:

Promotion Projects B.V.
Telefoon: 020 - 6977677
Fax: 020 - 6972774
E-mail: info@promotionprojects.nl