Syncxo: mobiele email en PIM synchronisatie zonder Microsoft Exchange


Syncxo: een nieuwe internet service om Microsoft Outlook® gegevens draadloos mobiel te synchroniseren tussen pc, laptop en mobiele toestel, zonder gebruik te hoeven maken van Microsoft Exchange Server®

AMSTERDAM, 20060918 -- XOffice International lanceert Syncxo. Met Syncxo krijgen gebruikers de beschikking over mobiele email en draadloze mobiele synchronisatie van hun email, agenda, contactpersoongegevens en taken tussen hun PC of laptop en hun mobiele telefoon, smartphone of PDA. Syncxo ondersteunt mobiele telefoons, smartphones en PDA's van alle bekende fabrikanten. XOffice richt zich met Syncxo op consumenten, ZZP'ers en het MKB. Syncxo wordt aangeboden als "software on demand". Dit betekent dat gebruikers niet zelf hoeven te investeren in software, hardware, onderhoud en IT-medewerkers. XOffice beheert en onderhoudt de software zelf. Om met Syncxo te kunnen werken sluiten gebruikers een abonnement af met XOffice.

"Tot nu toe was mobiele email en draadloze mobiele synchronisatie van Microsoft Outlook® gegevens vooral bekend van de Blackberry® telefoon. Syncxo levert een betaalbaar alternatief voor consumenten, ZZP'ers en het MKB", aldus David Rushforth, CEO van XOffice, dat Syncxo heeft ontwikkeld.

Hoe werkt het?
Syncxo is een online synchronisatie service, die zorgt voor synchronisatie tussen de PC of laptop van de gebruiker enerzijds en de mobiele telefoon, smartphone of PDA anderzijds.

Via de Syncxo Outlook Connector, die op de PC of laptop wordt geïnstalleerd, zorgt Syncxo voor de synchronisatie van Microsoft Outlook® gegevens die op de PC of laptop van de gebruikers staan met de Syncxo servers. Voor de synchronisatie maakt men gebruik van een internet-, WiFi- of UMTS- verbinding.

Vervolgens zal Syncxo deze informatie draadloos met de mobiele telefoon, smartphone of PDA van de gebruiker synchroniseren. Synchronisatie van informatie met een mobiel toestel gebeurt over een GPRS, UMTS of WiFi verbinding. Voor deze synchronisatie heeft de gebruiker een mobiel data abonnement nodig van zijn mobiele provider. Syncxo werkt onafhankelijk van mobiele providers.
Daarna kan de informatie op het mobiele toestel gelezen en bewerkt worden, of er kan nieuwe informatie worden toegevoegd.

Syncxo werkt twee kanten op. Informatie die op het mobiele toestel toegevoegd of bewerkt is, wordt automatisch op de PC en laptop van de gebruiker bijgewerkt. Informatie die op de PC en laptop van de gebruiker toegevoegd of bewerkt is, wordt automatisch op het mobiele toestel bijgewerkt.
Zo beschikt de gebruiker altijd en overal over de meest up-to-date informatie en is de informatie op de PC, laptop en het mobiele toestel identiek. De gebruiker hoeft de informatie niet meer handmatig op het ene of het andere apparaat bij te werken.

Ook kan de gebruiker via een internetbrowser de informatie in Syncxo lezen en bewerken en kan nieuwe informatie worden toegevoegd. De informatie wordt vervolgens weer met de PC en het mobiele toestel gesynchroniseerd. Met Syncxo is informatie overal en altijd toegankelijk: vanuit kantoor, vanaf het vliegveld, vanuit een hotelkamer, in de taxi, in Nederland, in het buitenland, bij een klant, via een internetbrowser, met een mobiel toestel, etc.

Aangezien gebruikers hun Microsoft Outlook® gegevens via Syncxo synchroniseren, werkt Syncxo ook als een back-up server. Het voordeel is dat alle informatie toegankelijk blijft en gesynchroniseerd kan worden, ook als de PC uitstaat. Een ander voordeel is dat als de gebruiker zijn laptop of mobiele telefoon verliest, hij een nieuw apparaat aanschaft, inlogt met zijn gebruikersgegevens en vervolgens zijn informatie synchroniseert op zijn nieuwe apparaat.

Met Syncxo kunnen gebruikers overal en altijd, eenvoudig en veilig:
  • draadloos mobiel hun email, agenda, contactpersonen en taken synchroniseren tussen desktop PC, laptop, mobiele telefoon, smartphone en PDA;
  • hun agenda, contactpersonen en taken lezen en bewerken op hun mobiele toestel;
  • draadloos mobiel email ontvangen en verzenden met hun mobiele toestel;
  • informatie toevoegen via welk apparaat dan ook en vervolgens synchroniseren naar andere apparaten;
  • een back-up maken van hun email, agenda, contactpersonen en taken;
  • makkelijk en snel informatie herstellen in geval van verlies van een apparaat;
  • beveiligde toegang tot hun informatie krijgen via een internet browser.

Syncxo wordt aangeboden in drie verschillende abonnementen:
  1. Syncxo Free, levert gratis synchronisatie van de agenda;
  2. Syncxo Basic, levert synchronisatie van de agenda en contactpersonen en kost ¤3.- per maand;
  3. Syncxo Premium, levert mobiele email en synchronisatie van email, agenda, contacten en taken en kost ¤11.90 per maand.

XOffice International BV is een softwareontwikkelaar van webbased mobiele en virtuele softwareapplicaties voor bedrijven, ISPs en mobiele operators.

Zie voor meer informatie ook http://www.syncxo.com.