Generali

Generali introduceert haar Personenautoverzekering E-tarief

Generali verzekeringsgroep introduceert voor haar Personenautoverzekering een speciaal E-tarief. Hiermee zet Generali op twee manieren een grote stap vooruit. De aanvraag en afhandeling van de verzekering gebeurt nu ook volledig elektronisch via Meetingpoint. Door kostenbesparingen kan Generali bovendien een uiterst scherp tarief aanbieden. Ter introductie geldt tot 1 januari 2007 een extra provisie van tien euro per afgesloten verzekering.

Elektronische aanvraag en behandeling

De Personenautoverzekering met E-tarief kan uitsluitend via MeetingPoint worden aangevraagd en wordt volledig elektronisch behandeld. Generali heeft daartoe een nieuw backofficesysteem voor haar schadeproducten in gebruik genomen: Level 7 van de in de financiële branche bekende leverancier CCS. Door de expertise van CCS binnen de intermediaire markt is Level 7 zeer geschikt voor ketenintegratie. Generali wil gefaseerd haar complete schadebackoffice in Level 7 gaan administreren.

Scherp tarief

De volledig elektronische afhandeling via Meetingpoint zorgt voor lage kosten. Door bovendien een hoge premiedifferentiatie door te voeren met verfijnde risico-indicatoren kan Generali het E-tarief uiterst scherp in de markt zetten. De elektronische aanvraag en afhandeling zorgt daarnaast voor zeer snelle acceptatie: bij standaardaanvragen volgt direct het bericht. Voor het E-tarief geldt een vaste premie, kortingen zijn op dit tarief niet mogelijk.

Het huidige Personenautotarief van Generali blijft naast het E-tarief bestaan. Bestaande polissen blijven ongewijzigd.

Publicatiedatum: 19-09-2006

© Generali verzekeringsgroep 2006