Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 21 september 2006

Dagbladgoud 2006

Over een paar maanden worden 9,4 miljoen dagbladlezers weer opgeroepen om mee te doen aan de verkiezing van de Beste Dagbladadvertentie van 2006 door hun stem uit te brengen. Naast de publieksjury buigt een deskundige vakjury zich over alle inzendingen. Deze zeskoppige jury bepaalt welke advertentie in aanmerking komt voor Vakgoud 2006. Vanaf 28 september kan er weer ingezonden worden.

Dit jaar komen naast de advertenties geplaatst in alle betaalde landelijke en regionale dagbladen, ook advertenties die in Metro of Sp!ts stonden in aanmerking voor de prijs. Dagbladgoud wordt voor de tweede keer georganiseerd. Net als vorig jaar worden door een representatief publiekspanel uit alle inzendingen tien advertenties genomineerd. Deze worden in de week van 5 februari aan het lezerspubliek voorgelegd dat mag bepalen welke advertentie in aanmerking komt voor de titel Dagbladgoud 2006. De vakjury bestaat uit vijf prominente vakgenoten onder voorzitterschap van Marjolein Moorman (directeur SWOCC). Ook zij maken hun keuze uit alle inzendingen. De jury bestaat verder uit Léon Bouwman (hoofdredacteur Adformatie), Marianne Bruijn (hoofd media en monitoring RVD), Bas Engels (creative director TBWA), Taco Kingma (marketing manager Campina Nederland), Ron Meijer (creatief directeur Imagine').

Nieuw dit jaar is de verkiezing voor Multigoud, de prijs die wordt toegekend aan de beste geïntegreerde dagblad/dagbladsite campagne. Ook deze wordt bepaald door de vakjury.

Jacqueline van den Heuvel (Cebuco): 'Na de enorme respons van vorig jaar gaan we vol enthousiasme verder met deze inmiddels gevestigde prijs. De continue innovaties en productintroducties bij de dagbladuitgevers leiden tot steeds meer mogelijkheden voor adverteerders, dat gaan we zeker terugzien aan het aantal inzendingen. Natuurlijk gaan we ook dit jaar de genomineerde advertenties samen met winnend internationaal printwerk bundelen in het Cebuco Jaarboek. Want het maken van een goede dagbladadvertentie is een vak apart, en de juweeltjes verdienen wat ons betreft vereeuwiging!'

De bekendmaking van de nominaties vindt plaats tijdens een exclusieve bijeenkomst voor genodigden op 1 februari.


---

Cebuco is de marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen en zet zich in om de positie van het mediumtype dagbladen op de advertentiemarkt te versterken.