AutoRai

Volvo op pad met tweedimensionale C30

(9/20/2006)
Volvo Cars Nederland start met een opvallende campagne rond de nieuwe Volvo C30, onder de noemer âProduct of Free Willâ. Centraal staat het idee dat ieder voor zich uitmaakt wat hij of zij van de auto vindt. Volvo dringt niets op. Start van de campagne is een roadshow met een levensgroot, tweedimensionaal model van de nieuwe compacte Volvo langs de grote steden.
Volvo betreedt met de C30 een voor het merk geheel nieuw marktsegment. De C30 gaat vooral concurreren met de BMW 1-serie, de Audi A3, de Volkswagen Golf en de Mini. Primaire doelgroep is dus de jonge professional in de stedelijke gebieden. Gezien deze voor Volvo nieuwe groep mensen wilde Volvo Cars Nederland de auto al in een vroegtijdig stadium onder de aandacht te brengen. Omdat de auto pas op 28 september wordt onthuld op de Autosalon van Parijs en begin november de eerste autoâs in Nederland arriveren, koos men ervoor alvast op pad te gaan met een tweedimensionaal model van de C30.

Consumenten kunnen zich laten fotograferen bij de C30. Men krijgt de fotoâs direct mee; de volgende dag zijn de fotoâs online op www.productoffreewill.nl, inclusief âmail a friendâ optie. De roadshow zal later dit jaar worden voortgezet met echte autoâs. Voor het zover is worden de komende weken nog enkele opmerkelijke elementen aan de campagne toegevoegd. De C30 staat naar verwachting medio december bij de Volvo-dealers.

BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster