Ingezonden persbericht

Genesys volgens Forrester leider in spraak-selfservice

Huizen, 20 september 2006 - Genesys Telecommunications Laboratories, dochter van Alcatel (Paris: CGEP.PA, NYSE: ALA), is als 'leider' opgenomen in Forrester's uitgebreide evaluatie van spraak-selfservice platformen. Redenen hiervoor zijn onder andere Genesys' strategie en visie rondom spraakautomatisering, maar ook de ondersteuning voor open standaarden en uitgebreide klantenbasis. Van de leidende bedrijven in het rapport, is Genesys het enige met een platform dat volledig op software en open standaarden is gebaseerd.

Spraakautomatisering wordt steeds belangrijker voor bedrijven, omdat het zowel de klantervaring verbetert als de kosten verlaagt die gepaard gaan met klantenservice. Daarnaast stelt spraakautomatisering bedrijven in staat om nieuwe diensten aan hun klanten aan te bieden. Veel organisaties stappen over op spraak-selfservice als ze hun oude IVR-systemen vervangen; 60% van de Europese bedrijven en 65% van de Noord-Amerikaanse bedrijven lieten Forrester weten dat ze bezig zijn met de aanschaf van een spraakoplossing, of dat van plan zijn.

Het volledige Engelstalige persbericht is te vinden op http://www.genesyslab.com/about/news_events/archives/2006/september/forrester.asp