Gemeente Strijen


Bekendmakingen week 38

(21-09-2006) Bekendmakingen Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:

Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- J.P. van Steenbergen voor het plaatsen van een duivenhok op het perceel Hilsondusstraat 62 te Strijen (ontvangen 15 september 2006).

Aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen van:
- H.R. van den Berg voor het plaatsen van een damwand/keerwand op het perceel Fruitgaard 10 te Strijen (ontvangen 13 september 2006)

Aanvraag om sloopvergunning ontvangen van:

- M.M. van Hooven voor het slopen van de woning en de garagebox op het perceel Nieuwestraat 25 te Strijen (ontvangen 13 september 2006).
- J.I.M Pompe voor het slopen van de woning op het perceel Buitendijk 36 te Strijensas (ontvangen 18 september 2006).

Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren e.d.) tegen de verzoeken om bouwvergunning kunt u zich wenden tot het bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.

Vrijstelling artikel 15 Wet op de Ruimtelijke Ordening: Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij voornemens zijn om met toepassing van artikel 15 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening (WRO) vrijstelling te verlenen van het bestemmingsplan aan:
- J. van der Veer voor het plaatsen van een carport naast de garage op het perceel Oudendijk 96 te Strijen.

- L.C. den Haan voor het oprichten van twee onder één kap woningen op de percelen Nieuwestraat 23 en Nieuwestraat 25 te Strijen.

Vrijstelling artikel 19, lid 3 Wet op de Ruimtelijke Ordening: Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij voornemens zijn om met toepassing van artikel 19, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening (WRO) vrijstelling te verlenen van het bestemmingsplan aan:

- G. Portier voor het gedeeltelijk vergroten van het woonhuis op het perceel Mookhoek 90 te Strijen.
De ontwerpbesluiten met bijbehorende stukken liggen met ingang van 25 september 2006 gedurende zes weken ter inzage bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Een ieder kan binnen de termijn van terinzagelegging een zienswijze omtrent het ontwerpbesluit indienen bij ons college. Deze zienswijze dient bij voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor dient tijdig een afspraak te worden gemaakt (telefoonnummer 078-6748227). Degene die zijn zienswijze indient, kan op een nader te bepalen datum tijdens een hoorzitting in de gelegenheid worden gesteld om de zienswijze nog nader toe te lichten.

Wet milieubeheer:
De directeur van de Milieudienst Zuid-Holland Zuid maakt ingevolge afdeling 3.6 van de Algemene wet bestuursrecht het volgende bekend. Burgemeester en wethouders van Strijen hebben besloten de milieuvergunning, d.d.
9 juni 1994, voor een loonbedrijf op het perceel Industriestraat 22 te Strijen, te wijzigen. Van deze vergunning wordt thans door Loonbedrijf Fa. A.C. Reedijk gebruik gemaakt.
Aan deze vergunning zijn in het belang van het voorkomen van gevaar, schade of hinder buiten de inrichting voorschriften verbonden.
Naar de huidige inzichten zijn deze voorschriften met betrekking tot de volgende onderwerpen niet toereikend: Momenteel zijn met betrekking tot een aantal aspecten die wel in de aanvraag voor een milieuvergunning zijn aangegeven, geen of onvoldoende voorschriften in de vigerende milieuvergunning opgenomen. Derhalve zullen voorschriften aan de vergunning moeten worden toegevoegd, die de huidige inzichten met betrekking tot de bescherming van het milieu weergeven. Hierbij valt te denken aan voorschriften op het gebied van afval(water), energie, bodembescherming, de opslag van aardolieproducten in bovengrondse tanks, brandveiligheid en de bedrijfsvoering in het algemeen.
Met toepassing van het gestelde in art. 8.23 van de Wet milieubeheer zullen wij met betrekking tot het bovenstaande voorschriften aan de vigerende vergunning toevoegen. De vigerende vergunning, d.d. 9 juni 1994, bevat verouderde voorschriften. Om deze reden zullen alle voorschriften uit de verleende milieuvergunning d.d. 9 juni 1994 worden ingetrokken en worden vervangen door een totaal nieuw voorschriftenpakket.
Veranderingen in de bedrijfsvoering hebben zich niet voorgedaan. Burgemeester en wethouders zijn van oordeel dat in het belang van de bescherming van het milieu aanpassing van de voorschriften van de milieuvergunning noodzakelijk is. Daartoe is de beschikking opgesteld. De beschikking en andere ter zake zijnde stukken liggen van 25 september 2006 tot en met 6 november 2006 ter inzage in het gemeentehuis, Waleplein 2 te Strijen.
De stukken kunnen worden ingezien:

- elke werkdag van 09.00 uur tot 12.00 uur en van 14.00 uur tot 15.30 uur;

- op de donderdagavond, na telefonische afspraak (tel. 078 - 6748229).

Van 25 september 2006 tot en met 6 november 2006 kan beroep worden ingesteld door belanghebbenden die zienswijzen naar voren hebben gebracht tegen het ontwerp van het besluit, de betrokken adviseurs en enige andere belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest eerder zienswijzen in te brengen. Het beroepschrift moet in 2-voud worden ingediend. Het beroep dient te worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA 's-Gravenhage. Indien beroep wordt ingesteld kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening. Dit verzoek moet worden gericht aan de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. De beschikking wordt niet van kracht voordat op dit verzoek is beslist.

Wet milieubeheer:
Op 13 september 2005 is een aanvraag ingevolge de Wet milieubeheer ingediend door Paardenmelkerij "Hoekse Waard" om vergunning voor het oprichten en in werking hebben van een paardenmelkerij op het perceel Oudendijk 62 te Strijen.
De verleende vergunning komt overeen met de ontwerp-beschikking, zoals deze ter inzage heeft gelegen, aangezien er geen mondelinge of schriftelijke zienswijzen naar voren zijn gebracht. De aanvraag, het besluit en de overige van belang zijnde stukken liggen van 25 september 2006 tot en met 6 november 2006 ter inzage in het gemeentehuis, Waleplein 2 te Strijen.
De stukken kunnen worden ingezien:

- elke werkdag van 09.00 uur tot 12.00 uur en van 14.00 uur tot 15 30 uur;

- op de donderdagavond, na telefonische afspraak (tel. 078 - 6748229).

Wij herinneren belanghebbenden, voor zover nodig, aan het bepaalde in hoofdstuk 20 van de Wet milieubeheer en hoofdstuk 6 van de Algemene wet bestuursrecht op grond waarvan gedurende de periode waarin de beschikking ter inzage ligt, beroep kan worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA 's-Gravenhage. Het beroepschrift moet in 2-voud worden ingediend. Indien beroep wordt ingesteld kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening. Dit verzoek moet worden gericht aan de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. De beschikking wordt niet van kracht voordat op dit verzoek is beslist.

Dordrecht, 22 september 2006
burgemeester en wethouders van Strijen
namens dezen, de directeur Milieudienst Zuid-Holland Zuid.

Besluiten belastingen:
Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij tijdens hun vergadering van 5 september 2006, ter vervanging van de momenteel geldende besluiten, de volgende besluiten hebben vastgesteld: o aanwijzingsbesluit heffingsambtenaar
o aanwijzingsbesluit invorderingsambtenaar
o aanwijzingsbesluit medewerkers belastingen
o aanstellingsbesluit onbezoldigd gemeenteambtenaar en aanwijzingsbesluit belastingdeurwaarder/betekenaar o mandaatbesluit aanwijzingsbesluit inlichtingenverplichtingen

Deze besluiten treden in werking op 23 september 2006 en liggen vanaf heden voor een ieder ter inzage bij het bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.

Mandaatbesluit Heffingsambtenaar:
Door burgemeester en wethouders is het hoofd van de sector Middelen van de gemeente Strijen aangewezen als zijnde bevoegd om de gemeentelijke belastingen (leges, toeristenbelasting, begraafrechten en standplaatsrechten) te heffen en in te vorderen. De heffingsambtenaar heeft op zijn beurt weer een deel van deze bevoegdheden gemandateerd (overgedragen) aan andere medewerkers binnen de gemeentelijke organisatie. Dit is neergelegd in het "mandaatbesluit Heffingsambtenaar betreffende heffing en invordering belastingen". Dit mandaatbesluit treedt in werking op 23 september 2006 en ligt vanaf heden voor een ieder ter inzage bij het bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
Inspraak artikel 19, lid 1 WRO:
Op 14 juli 2006 is een aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen van de heer J.I.C. Biesheuvel voor het oprichten van een loods (650 m²) op het perceel De Lane 7 in Strijen. Op dit perceel wil de heer Biesheuvel een bedrijf vestigen in verkoop- en reparatie voor boten en buitenboordmotoren en het aanbieden van stalling voor boten. Om het bovengenoemde gebruik en het bouwplan mogelijk te maken overwegen burgemeester en wethouders een vrijstellingsprocedure op grond van artikel 19, lid 1 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening (WRO) te starten. Voordat deze procedure gestart kan worden moet op grond van de Inspraakverordening van de gemeente Strijen inspraak worden verleend. De inspraak wordt verleend aan ingezetenen en belanghebbenden.

De desbetreffende stukken liggen met ingang van 25 september 2006 gedurende 2 weken (tot 9 oktober 2006) ter inzage bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Het gemeentehuis is van maandag tot en met vrijdag geopend van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur. Ingezetenen en belanghebbenden kunnen binnen de termijn van ter inzage legging een zienswijze over het bovenstaande indienen bij ons college. Deze zienswijze dient bij voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor dient tijdig een afspraak te worden gemaakt met mevrouw L. Bos, bereikbaar onder telefoonnummer 078-6748228.
Na afloop van de inspraaktermijn zullen de ingekomen zienswijzen worden betrokken bij de besluitvorming van het college over het al dan niet starten van de vrijstellingsprocedure op grond van artikel 19, lid 1 WRO. Indien het college besluit hieraan medewerking te verlenen wordt de procedures gestart door middel van een publicatie.

Herziening streekplan:
Ontwerp herziening streekplan Zuid-Holland Zuid 2000, Hoeksche Waard Op 29 augustus 2006 hebben Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland het ontwerp van de herziening van het streekplan Zuid-Holland Zuid, Hoeksche Waard vastgesteld. De aanleiding voor deze herziening is gelegen in het Afsprakenkader Ontwikkelingsperspectief Hoeksche Waard en de veranderingen daarin als gevolg van de planologische kernbeslissing Nota Ruimte.
Terinzagelegging
U kunt de streekplanherziening tot en met 30 oktober 2006 inzien op werkdagen tijdens kantooruren ter secretarie van de in het streekplangebied Zuid-Holland Zuid, Hoeksche Waard gelegen gemeenten Cromstrijen, Binnenmaas, 's-Gravendeel, Korendijk, Oud-Beijerland en Strijen en bij het Klantencentrum Informatiediensten (bibliotheek) van het Provinciehuis, Zuid-Hollandplein 1 te Den Haag, telefoonnummer 070-4417790. De herziening kan ook worden ingezien op de provinciale internetsite:www.zuid-holland.nl.

Tegelijkertijd met de ter inzage legging van de ontwerpstreekplanherziening zal door het bevoegd gezag de bij de herziening behorende Milieu Effectrapportage bedrijventerrein Hoeksche Waard ter inzage worden gelegd bij bovengenoemde gemeenten en de provincie. Deze terinzagelegging wordt door middel van een aparte publicatie in diverse dag- en weekbladen bekendgemaakt. Indienen van zienswijzen
Volgens artikel 4a, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening kan een ieder gedurende de bovengenoemde termijn schriftelijk zijn/haar zienswijze tegen het ontwerp van de herziening indienen bij het college van gedeputeerde staten van Zuid-Holland (kamer A 088), postbus 90602, 2509 LP Den Haag.

Degenen die hun zienswijze mondeling willen kenbaar maken, worden daartoe op woensdag 11 oktober 2006 van 11.00 tot 12.00 uur de gelegenheid geboden, in een vergaderzaal in het Provinciehuis te Den Haag. Als u van deze gelegenheid gebruik wilt maken, moet u zich uiterlijk maandag 9 oktober 2006 telefonisch aanmelden (telefoonnummer 070-4417294).
Vaststelling en beroep
Na het beantwoorden van de ingediende zienswijzen en het verwerken van de uitkomsten daarvan in het ontwerp, zal de herziening door Provinciale Staten worden vastgesteld. Aangezien deze herziening vaststelling en/of wijzigingen van een concrete beleidsbeslissing bevat, kunnen diegenen die een zienswijze op het ontwerp hebben ingediend beroep aantekenen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.
Inlichtingen
Voor nadere informatie over de herziening kunt u zich wenden tot mevrouw C.S. Wieles (telefoonnummer 070-4417290), de heer A. Teunissen (telefoonnummer 070-4417464) en/of tot mevrouw I. Jungmann (telefoonnummer 070-4417294), of via het e-mailadres: streekplanzuid@pzh.nl.

Onherroepelijk bestemmingsplan Landelijk Gebied: Burgemeester en wethouders maken ter voldoening aan het bepaalde in artikel 31 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend dat het bestemmingsplan "Landelijk Gebied, 7e herziening" van de gemeente Strijen, goedgekeurd door Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland op 14 juli 2006, op 11 september 2006 onherroepelijk is geworden. Het bestemmingsplan "Landelijk Gebied, 7e herziening" heeft betrekking op het perceel Land van Esseweg 2. Het bestemmingsplan maakt het mogelijk om de op dit perceel aanwezige kassen en het ketelhuis te vervangen door 2 woningen (ruimte voor ruimte regeling).
Het onherroepelijk geworden bestemmingsplan "Landelijk Gebied, 7e herziening" ligt vanaf heden ter inzage bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis van Strijen.

Algemene Wet Bestuursrecht Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten bekend:

Lichte bouwvergunning verleend aan:

- R.D. Vledder voor het plaatsen van een dakkapel op het perceel Binnensingel 82 te Strijen (verzonden 21 september 2006).

Reguliere bouwvergunning eerste fase verleend aan:
- J.A. Vos voor het oprichten van een woning met verkoopruimte op het perceel Boompjesstraat 15/17 te Strijen (verzonden 21 september 2006).

Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan dat het besluit genomen heeft. In het bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het besluit. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De behandeling van een bezwaarschrift mag volgens de wet maximaal 14 weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in werking, ook al wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat, zolang nog niet op het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: postbus 7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten). Voor vragen over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact opnemen met het bureau Bestuursondersteuning.