Trend granaatappel en bloedsinaasappel zet door in Nederland

Friesland foods

Friesland Foods
Western Europe
Yvette van de Meerakker
Maketing Manager Fruit Based Drinks
T +31 (0)318 439 361

22 september 2006

Trend granaatappel en bloedsinaasappel zet door in Nederland Fruit is hip. Zeker de supergezonde varianten. Niet voor niets dus dat in ons omringende landen granaatappel en bloedsinaasappel enorm populair zijn. Zo wordt er in Groot-Brittannië wekelijks 500.000 liter granaatappeldrank gedronken. Om deze trend in Nederland kracht bij te zetten, breidt CoolBest zijn assortiment uit met een drank van granaatappel en een sap van bloedsinaasappel.

Granaatappel: historische supervrucht
De granaatappel staat al eeuwen bekend als een supervrucht. Zo werd het sap in de oudheid door de Egyptenaren beschouwd als levenselixer dat voor onsterfelijkheid zorgde. En Toetanchamon kreeg granaatappels mee in zijn graf om zijn wedergeboorte te bevorderen. Granaatappel behoort tot de fruitsoorten met de meeste antioxidanten. Deze stoffen kunnen schadelijke moleculen, genaamd vrije radicalen, in het lichaam neutraliseren. Hierdoor hebben deze antioxidanten een positief effect op hart en bloedvaten, cholesterol en het verouderingsproces.
Alle reden voor CoolBest om de drank van deze supervrucht op de markt te brengen en wel onder de naam Happy Pomegranate. De drank bevat naast 25 procent granaatappelsap onder andere het sap van de framboos. De combinatie van zoete framboos met de ongekend gezonde granaatappel zorgt voor de frisse smaak van Happy Pomegranate.

Bloedsinaasappel: populaire vitaminebom
De bloedsinaasappel is een heuse vitaminebom. De rode variant is razend populair in het Middellandse-Zeegebied en met name op Sicilië. Daar, op de rijke vulkaangrond, wordt dan ook de beste kwaliteit bloedsinaasappels geteeld. Deze worden vervolgens voor CoolBest geperst.

Het bloedsinaasappelsap dat 30 procent meer vitamine C bevat dan regulier sinaasappelsap draagt de naam Red Orange Sunrise en is steviger van smaak dan het sap van de oranje variant.

Koninklijke Friesland Foods N.V. is een internationaal opererende onderneming die natuurlijke, voedzame en hoogwaardige zuivelproducten, vruchtendranken en ingrediënten ontwikkelt, produceert en vermarkt. Gezondheid, gemak, betrouwbaarheid en vitaliteit voor de consument staan daarbij centraal. Met name in West- en Centraal-Europa, West-Afrika en Zuidoost-Azië is Friesland Foods sterk op de zuivelmarkt vertegenwoordigd. De omzet bedraagt 4,4 miljard euro. Wereldwijd telt Friesland Foods 16.400 medewerkers. De belangrijkste merken zijn Dutch Lady, Frisian Flag, Foremost, Friesche Vlag, Milli, NoyNoy, Peak, Bonnet, Rainbow, Completa, Debic, Frico, Friso, Pöttyös, Dots, Domo, Kievit, Appelsientje, Chocomel, Cécémel, CoolBest, DubbelFrisss, Extran en Fristi.