Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Microsoft maakt wereldwijde merkstrategie voor digitale advertentieoplossingen bekend

Amsterdam, 25 september 2006 - Tijdens Advertising Week 2006 in New York maakt Microsoft zijn overkoepelende naam voor huidige en toekomstige digitale advertentieoplossingen bekend. Microsoft Digital Advertising Solutions richt zich op het mogelijk maken en verbeteren van het contact tussen merk en consument.

Jacqueline Smit, Country Manager Nederland: 'Door de verbreding van ons aanbod van digitale advertentieoplossingen - naast de huidige oplossingen binnen MSN.nl worden nu ook mogelijkheden geboden binnen Windows Live, Xbox Live, en Office Online - is het nu op zijn plaats deze oplossingen onder één naam aan te bieden. Ook in Nederland besteden consumenten via verschillende apparatuur steeds meer tijd online. Hierdoor neemt de behoefte aan multimedia oplossingen toe. Door de grote betrokkenheid van consumenten bij onze services kunnen we adverteerders effectief in contact brengen met talloze verschillende doelgroepen'

Joanne Bradford, Microsoft Corporate vice president en chief media revenue officer; 'De digitale advertentieoplossingen van Microsoft groeien snel en worden ook verfijnder. Het is onze verantwoordelijkheid om duidelijk aan te geven hoe gebruik kan worden gemaakt van onze middelen en partnerships om consumenten te bereiken op de vele digitale contactmomenten die er elke dag zijn'

Meer informatie over Microsoft Digital Advertising Solutions is te vinden op: http://advertising.microsoft.com

Over Microsoft Digital Advertising Solutions
Microsoft Digital Advertising Solutions is een uitgebreide verzameling van wereldwijde advertisingproducten. Het richt zich op het faciliteren en verbeteren van contact tussen merk en consument. Adverteerders kunnen actief contact maken met hun consumenten via een reeks zeer effectieve digitale advertentieoplossingen, en zo een wereldwijd publiek bereiken van meer dan 465 miljoen unieke bezoekers per maand op het MSN netwerk, en miljoenen meer via Windows Live, Xbox, Office online en Live Search. Adverteerders kunnen er op vertrouwen dat zij meetbare resultaten zullen bereiken dankzij baanbrekende onderzoeken, innovatie en strategische planning.

Meer informatie over Microsoft Digital Advertising Solutions is te vinden op: http://advertising.microsoft.com

MSN
MSN, onderdeel van Microsoft, is 's-werelds en Nederlands meest bezochte internetbestemming. MSN trekt wereldwijd meer dan 465 miljoen unieke gebruikers per maand. Gelokaliseerde versies zijn beschikbaar in 42 markten en 21 talen. Meer informatie is te vinden op www.msn.nl.

Windows Live(tm)
Windows Live staat voor een aantal persoonlijke internetdiensten en software, gemaakt om alle contacten en relaties, informatie en zaken die mensen belangrijk vinden op één veilige plaats op Internet samen te brengen. Tevens biedt Windows Live beveiligingsfuncties voor de PC, mobiele apparaten en het web.

MSN en Windows Live zullen als aanvullende diensten naast elkaar beschikbaar zijn. In Nederland zijn Windows Live Messenger, Windows Live Spaces en Windows Live OneCare Scanner sinds deze zomer gratis beschikbaar. Meer informatie over andere nieuwe Windows Live-diensten is te vinden op Windows Live, http://ideas.live.com.