Ingezonden persbericht

Persbericht 3FM

25 september 2006

3FM betrekt luisteraar in REAL MUSIC, REAL PEOPLE campagne

Vandaag is het startsein gegeven voor Serious Movies; na dj's en artiesten geeft 3FM het woord aan de luisteraar om te vertellen welke rol muziek in zijn of haar leven speelt. Dit als logische volgende stap in de 3FM campagne.

De opdracht is om in een zelf opgenomen filmpje te vertellen wat muziek voor jou betekent en deze opname te uploaden naar de 3FM site. De beste inzending wordt professioneel geproduceerd en op televisie uitgezonden.

Giel Beelen, Claudia de Breij, Gerard Ekdom, Foo Fighters, Joss Stone, Oasis, Maxi Jazz, The Sheer, Pink, Kane, Anouk en Bløf gingen de luisteraar voor in de 3FM campagne, die september 2004 startte. In eigen woorden vertellen dj's en artiesten welke invloed muziek op hun leven heeft.

"Op 3FM maken we radio mèt de luisteraar en zijn de verhalen en reacties van luisteraars een belangrijk en onmisbaar onderdeel van de programma´s geworden. Dat willen we ook in onze REAL MUSIC, REAL PEOPLE campagne tot uitdrukking laten komen", zegt Florent Luyckx, zendercoördinator van 3FM. "Na de verhalen van de DJ´s en de artiesten stellen we nu het verhaal van de luisteraar centraal".

Fimpjes kunnen met amateur apparatuur worden gefilmd en hoeven niet strak te worden gemonteerd, want de kwaliteit is ondergeschikt aan het idee. Alle inzendingen worden beoordeeld door de redactie. Bezoekers van de 3FM site kunnen de filmpjes een rating geven en samen met het oordeel van de vakjury zal dit leiden tot de keuze van de beste inzending. Het winnende filmpje zal professioneel worden geregisseerd en gefilmd en op televisie als onderdeel van de 3FM campagne uitgezonden.

Voor meer informatie over Serious Movies: www.3fm.nl