Provincie Drenthe

GS willen verbrede marketing en promotie
26 Sep 2006

Gedeputeerde Staten willen jaarlijks 1 miljoen euro beschikbaar stellen voor een brede marketing en promotiecampagne in Drenthe en 300.000 euro voor de uitvoering. Daarnaast willen GS dat de campagne vanaf januari 2007 door een onafhankelijke marketingorganisatie wordt uitgevoerd. Binnen de betrokken werkvelden werken, wonen, recreatie en toerisme bestaat draagvlak voor de campagne. GS geven hiermee uitvoering aan de Statenmotie.

Een goede marketing en promotiecampagne zal een bijdrage leveren aan de economische vitaliteit en daarmee aan de werkgelegenheid en de bestedingen in Drenthe. Promotie van Drenthe geeft een positieve uitwerking op zowel het totaalbeeld van Drenthe, als voor de ontwikkeling van programma's en projecten in de sectoren werken, wonen, recreatie en toerisme.
Bovenstaande punten zullen door een nieuwe, onafhankelijke organisatie worden uitgewerkt in een marketingcommunicatiestrategie. Via een gerichte, eigentijdse aanpak zullen de naamsbekendheid, merkbekendheid en bekendheid van de kwaliteiten van de provincie Drenthe verhoogd worden.

Merkconcept
Het merkconcept staat voor ontwikkelingsgerichtheid en verandering. Uitgangspunten binnen het merkconcept zijn de bestaande waarden van Drenthe: oerkracht, landschappelijke en cultuurhistorische karakteristieken en de leefkwaliteit. Door vernieuwing kan Drenthe deze waarden toekomstkracht en economische vitaliteit geven, waarbij de uniciteit blijft behouden en ze met haar tijd mee kan gaan. Doelstelling van de campagne is het algehele imago van Drenthe een impuls geven. Ook zullen de Drenten nog meer geïnspireerd en gestimuleerd moeten worden om tot vernieuwing over te gaan. Tot slot moet de groei binnen de sectoren gerealiseerd worden.