3 VO - Verenigde Verkeers Veiligheids Organisatie

Persbericht

Veilig Verkeer Nederland trapt af met nieuwe campagne

Huizen,

Veilig Verkeer Nederland heeft vanavond haar aftrap van haar nieuwe campagne, Veilig uit Veilig thuis, gehouden in de Heineken Music Hall in Amsterdam. De campagne werd bekend gemaakt aan de vrijwilligers en donateurs van Veilig Verkeer Nederland tijdens een feestelijke concert avond. Het doel van de campagne is om mensen bewuster te maken van een veiliger verkeer voor iedereen, met speciale aandacht voor de kwetsbare groepen, zoals kinderen en ouderen.

Om een zo breed mogelijke doelgroep aan te spreken heeft Veilig Verkeer Nederland ervoor gekozen om meer entertainment in te zetten. Als hype naar de campagne toe heeft Veilig Verkeer Nederland een Guerrilla actie met BN'ers opgezet. Zo heeft deze week iedere dag een andere BN'er een verkeersbord geplaatst en zijn of haar bezorgdheid over het verkeer uitgesproken. Aan deze actie werkten onder andere Marco Borsato en Quinty Trustfull mee.

Speciaal voor kinderen is Veilig Verkeer Nederland een samenwerking aangegaan met het best bekeken studioprogramma voor kinderen, Jetix Max. In het kinderprogramma zal op een leuke en bijzondere wijze aandacht zijn voor Veilig Verkeer. Op 1 oktober zal de eerste uitzending van het nieuwe seizoen van Jetix Max te zien zijn.

Vanavond gaat de nieuwe website van Veilig Verkeer Nederland online. Alle bezoekers worden hier geïnformeerd via streaming media en veel entertainment. Zo vind je er allerlei filmpjes over voorlichting en educatie. En speciaal voor de kinderen een compleet nieuwe game.

Vanaf 1 september heet het voormalig 3VO, weer Veilig Verkeer Nederland. Veilig Verkeer Nederland heeft gekozen voor de naamsverandering omdat deze naam voor een ieder helder en duidelijk is en exact weergeeft waar Veilig Verkeer Nederland voor staat. Alle vrijwilligers, sponsors en donateurs weten nu precies waar hun steun naartoe gaat.