TEAMstages zijn startklaar

Teamstages

TEAMstages zijn startklaar

Amsterdam, 26 september 2006

Tijdens een druk bezochte bijeenkomst in het WTC Amsterdam, opende Minister van OC&W, mevrouw Maria van der Hoeven, het project 'TEAMstages'. Onder leiding van het TEAMstages-bureau hebben tien deelnemende bedrijven de eerste vijftig stagiairs geselecteerd. Na een speciale voorbereidingstraining van een week, gericht op teambuilding en talentgroei, zijn de tien teams en hun coaches startklaar. Zij werden voorgesteld aan genodigden en de pers. TEAMstages is een initiatief van Joop en Janine van den Ende en het Regionaal Opleidingen Centrum van Amsterdam (ROCvA). Van het project wordt een DocuSoap gemaakt.

Tijdens deze persconferentie gaf de minister van OC&W het startsein voor de TEAMstages-opdrachten door het kantelen van een enorme gieter met confetti, die over de stagiairs werd uitgestrooid. Deze actie staat symbool voor 'Laat talent groeien', de slogan van het TEAMstages project.

De stage-teams zijn voorbereid
De complete teams zijn een week samen met hun coaches in training geweest in Amsterdam en Noord Frankrijk. Tijdens deze speciale training hebben de stagiairs en coaches elkaar beter leren kennen en door middel van groepsopdrachten geleerd om goed samen te werken, effectief te communiceren en hun leerdoelen te bepalen.

De teams van stagiairs, afkomstig van het ROCvA en de Hogeschool van Amsterdam, gaan deze week aan de slag bij de volgende bedrijven: Stage Entertainment/Joop van den Ende Theaterproducties & Fortis Circustheater, de Fietsfabriek, KPN, Torendael (Stichting Ouderenzorg Rivierenbuurt) , Living City Property Performance, A Maison (Koninklijke Van den Boer Groep), de Mirandabad (Amsterdam ZuiderAmstel), Randstad, Sheraton Amsterdam Airport Hotel en de Sponsor Loterij.

Joop van den Ende moedigde de stagiairs aan : 'Dit is een unieke kans, met aandacht omringd, dingen te leren. Dus wees leergierig. Doe je best. Grijp die kans'.

Van het project wordt een DocuSoap gemaakt, waarvan de titel bekend werd gemaakt: 'Teams Up'. Doel van de DocuSoap is om bij te dragen aan een positieve beeldvorming van beroepsopleidingen. De tien teams die hun TEAMstages doen, worden door de camera van Eyeworks gevolgd gedurende vier tot zes maanden. De kijker krijgt daarmee inzicht in wat stagiairs meemaken. Ieder team krijgt steun van een 'Supercoach', een bekende Nederlander die expert is in zijn of haar vakgebied. Teams Up is bij de KRO te zien vanaf het voorjaar 2007.

Ook werd tijdens de persconferentie Jan Post voorgesteld als de nieuwe voorzitter van Stichting Innovatieve Stages Amsterdam. Hij is oud-topman van Philips en momenteel bestuursvoorzitter van de Kamer van Koophandel Amsterdam.

Contact:
Kijk voor nadere informatie over de TEAMstages-opdrachten op de website: www.TEAMstages.nl
of bel het TEAMstages-bureau: 020 575 67 37 of Niels Jens: 06 30 42 82 61. Op het fotonet van ANP is vanaf 12 uur een foto beschikbaar.