Ingezonden persbericht


openBC wordt XING
Nieuwe naam en nieuw design worden gelanceerd in vierde kwartaal

Hamburg, 26 september 2006 ­ Europa's grootste networking-platform, openBC, ondergaat de komende maanden een complete gedaantewisseling, inclusief een nieuwe merknaam, een nieuw design en een nieuwe ­ nòg gebruiksvriendelijker - grafische interface.
Het bedrijf Open Business Club GmbH zal z'n openBC-platform dan aanbieden onder de nieuwe naam XING. Hiermee wordt een nieuwe fase ingeluid in de voortdurende internationale groei en bloei van deze community. Tegelijkertijd helpt het nieuwe design de leden om simpeler en intuïtiever over 't platform te navigeren.

"Met een wereldwijd ledenbestand dat wordt bediend in 16 talen, hebben we een nieuwe naam nodig die in verscheidene culturen betekenis draagt," aldus Lars Hinrichs, oprichter en CEO. "XING voldoet aan deze vereiste; zo wordt XING bijvoorbeeld in China als `doen we!' en `ontmoetingen' begrepen".

Onbeperkt internationaal zakendoen
"Het huidige online network is razendsnel uitgegroeid tot veel meer dan een `Business Club' alleen: ondernemers en zakenlieden maken weliswaar nog steeds een zeer waardevol deel uit van ons netwerk, maar inmiddels heeft zich ook een breed spectrum van professionals uit alle industrieën en disciplines op de site aangemeld; bijvoorbeeld vakmensen uit de wetenschappelijke wereld en uit de creatieve industrie."
"Zakenmensen en professionals van over de hele wereld zoeken naar nieuwe mogelijkheden om succesvoller te opereren. Het onderhouden van vertrouwde relaties - lokaal, nationaal en/of grensover- schrijdend - is de kern van hun succes.
De geavanceerde functionaliteiten en de meertaligheid van het XING- platform helpen de leden om zulke relaties nog krachtiger te maken. En met de nieuwe naam en het nieuwe design proberen we dit vermogen verder te maximaliseren."

Aanhoudende groei
Het ledenaantal is sinds de oprichting in 2003 voortdurend gegroeid. Het online network brengt nu wereldwijd al meer dan 1,5 miljoen leden met elkaar in contact, en faciliteert zodoende al tientallen miljoenen member-to-member-connecties, kris-kras over de hele wereld.

Meer dan visueel
"De belangrijkste overweging bij het introduceren van een nieuw design was het verder optimaliseren van de gebruiksvriendelijkheid," stelt Hinrichs. "De openBC-site wordt systematisch gereorganiseerd en de inhoud geconsolideerd, zodat gebruikers intuïtiever kunnen