PERSBERICHT

Najaarscollectie BACLADI biedt nog meer keus voor hippe ouders (en hun kinderen)!

Waalwijk, september 2006 ­ De ontwerpers van BACLADI lopen over van inspiratie. Het hippe speelgoed- en knuffelbeestenmerk verrast opnieuw met bijzondere en innovatieve producten. BACLADI maakt het nu nog gemakkelijker om een speciaal cadeautje of kinderkameraccessoire te kiezen of te geven. Vanaf oktober 2006 zijn Chick, Dunk, Flo en Rabbit, de vier karakters van BACLADI, te krijgen in nieuwe uitvoeringen variërend van spaarpotten tot fopspeenkettingen en van deurbellen tot knijpbeestjes. BACLADI is in Nederland verkrijgbaar in diverse lifestyle-, speelgoed- en kinderkledingwinkels met verkoopprijzen vanaf ¤ 3,95.

Een collectie met een "moederlijke touch": lief, gezellig, functioneel, zeker niet tuttig De mensen van BACLADI hebben zelf kinderen. Dat komt tot uiting in deze najaarscollectie. Zo leidde een te vergeefse zoektocht naar een leuke spaarpot, tot het ontwerp van speciale Chick en Dunk spaarpotten. Kinderen leren nu spelenderwijs met geld omgaan. En de spaarpotten zijn zo mooi dat opa en oma ze graag zullen gebruiken voor het geven van een "startkapitaaltje". Daarnaast staan ze ook nog eens heel leuk op de kinderkamer. Ook de knijpbeestjes zijn ontworpen vanuit de wens van een moeder haar baby met zachte en multifunctionele speeltjes te kunnen vermaken (en afleiden!). Dat is gelukt. Ieder BACLADI karakter vormt een knijpbeestje. Elk met zijn eigen vorm en allemaal van zachte stof met een gezellig geluidje. Door de aantrekkelijke verkoopprijs van ¤ 9,95 is er nu eindelijk eens een ander en toch betaalbaar kraamcadeautje.

De avonturen uit het land van BACLADI vormen het hart van de collectie BACLADI is innovatief, kleurrijk, vrolijk, hip en leerzaam. Alle BACLADI producten voldoen aan deze criteria. De fopspeenkettingen zijn daar een goed voorbeeld van. Door de bijzondere combinatie van verschillende vormen en materialen zijn ze een stuk speelgoed op zich te noemen. Alle BACLADI karakters zijn er duidelijk in te herkennen. En dat geldt voor de hele collectie. Want de avonturen van de vier beste vrienden ­ Chick, Dunk, Flo en Rabbit ­ vormen het hart van het BACLADI concept. Omdat ieder karakter specifieke eigenschappen heeft, identificeren kinderen zich met alle vier. Zit je in de put dan helpt Flo, hij is slim en altijd vrolijk. Bij twijfel is Rabbit je beste vriend, hij gaat er gewoon voor. Ben je een beetje bang, kruip dan onder Chicks vleugels. Dunk zegt "don't worry be happy" en maakt je zo weer blij. Voor kinderen is BACLADI een complete ervaring. Ze lachen om de avonturen van Chick, Dunk, Flo en Rabbit en leren ook dat door "samen sterk te zijn" de mooiste dingen worden bereikt. BACLADI spreekt kinderen van 0 tot 8 jaar aan. Ze ontmoeten Chick, Dunk, Flo en Rabbit als baby en blijven daarna nog lang beste vrienden. Er is namelijk altijd wel weer een uitvoering die bij hun leeftijd past.

BACLADI's succesnummers
Het multifunctionele, stoffen ABC is uitgebreid met de cijfers 0 tot en met 9 en met BACLADI deurbellen. Ieder BACLADI karakter is nu een deurbel met een eigen "stem"geluid als er "gebeld" wordt. Het ABC en de deurbellen zijn niet onopgemerkt gebleven en nu al bekroond met een nominatie voor de Innovation Award van de Kind & Jugend beurs Keulen (15 ­ 17 september 2006). Daarnaast verschijnt in september het eerste boek van BACLADI "De Appel", de wereld van Bacladi. Ook dit boek heeft zijn eerste nominatie al in de wacht gesleept. Die voor de Nederlandse Best Baby en Infant Product 2006/2007 verkiezing. "De Appel", de wereld van Bacladi is een kleurrijk plaatjes- en leesboek met prachtige illustraties waarin Chick, Dunk, Flo en Rabbit echt tot leven komen.

Over BACLADI
De eerste BACLADI collectie is in 2005 gepresenteerd en kreeg toen direct een nominatie voor innovatie en design. De collectie bestaat nu onder andere uit knuffels en speelgoed. Ieder half jaar wordt de collectie uitgebreid. Centraal in de BACLADI collectie staan de avonturen van de vier karakters Chick, Dunk, Flo en Rabbit en de schoonheid van het verschil. BACLADI is a trademark licenced by DUSHI. Kijk ook op www.bacladi.nl

Over DUSHI
DUSHI bedenkt zakelijk, innovatieve concepten voor kinderen waar maatschappelijke betrokkenheid en verantwoordelijk altijd deel van uit maken. DUSHI zit vol goede ideeën die de wereld een beetje vrolijker, blijer en vriendelijker maken. Kinderen staan centraal want bij hen begint een leukere en betere wereld. DUSHI is een initiatief van Leo Pullen ­ telg uit een ondernemersfamilie en projectontwikkelaar ­ en Anneke Groenendaal ­ moeder, bedenker van het succesvolle VillaHapp concept en eigenaresse van de bijzondere woonwinkel "De Gelaarsde Kat" in Waalwijk. Kijk ook op www.dushi.com.


---