Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

IDG Nederland lanceert RetailPartner

Haarlem, 26 september 2006 - Uitgeverij IDG Nederland heeft vandaag een nieuwe business-to-business titel gelanceerd: RetailPartner. Het nieuwe merk is een multiplatform en bestaat uit een website (www.retailpartner.nl), een maandelijkse printuitgave en live events. De doelgroep voor de nieuwe titel wordt gevormd door verkopers in de consumer electronics- en ict-retailhandel, distributeurs, telecomwinkels en leveranciers van ict-producten.

RetailPartner is ontstaan na uitgebreid lezers- en marktonderzoek aan de hand van een nulnummer, dat april dit jaar is uitgegeven. Marcel Roozeboom, algemeen hoofdredacteur business-to-business bij IDG Nederland, zegt hierover: "Met onze marktleidende uitgave ComputerPartner bedienen we al acht jaar succesvol het management in de zakelijke ict-tussenhandel en we hadden het gevoel dat er in de groeiende ict- en ce-retailhandel behoefte bestond aan een nieuw, inhoudelijk en onafhankelijk merk voor verkopers zelf. Lezers toonden zich zeer tevreden over het nulnummer en hebben tips ter verbetering aangedragen. Aangezien ook vanuit de ict-industrie zelf de reacties positief waren, hebben we het multimediale concept verder uitgewerkt. Vandaag lanceren we de titel, vol trots mag ik zeggen!"

RetailPartner informeert de ict- en ce-retailhandel en is primair bestemd voor in- en verkopers en (product)marketeers die werkzaam zijn in de retail/soho-tussenhandel: fotovakhandels, winkelketens, telecomleveranciers en -shops, leveranciers, distributeurs, resellers, et cetera. RetailPartner biedt deze doelgroep nieuws, achtergrondverhalen, praktijktips, trends, marktcijfers en human interest gericht op hun vakgebied. Daarnaast is er ruim aandacht voor nieuwe productlanceringen, tests, marketingcampagnes, distributieschappen, partnerships en personalia.

Dit alles maandelijks in print, maar (op termijn) ook live middels trainingen, beurzen en vanaf vandaag online. Door middel van de website, nieuwsbrieven, videoverslagen, weblogs en rss-feeds wordt de doelgroep dagelijks geïnformeerd. Bovendien heeft de doelgroep toegang tot een uitgebreide online productendatabase die in samenwerking met Icecat wordt aangeboden en waarin honderden producten inclusief specificaties worden vermeld. Kortom: RetailPartner is het kennisplatform voor verkopers in de ict- en ce-retailhandel!

Het tijdschrift zal 12 keer per jaar verschijnen in exclusief A3 formaat. De printuitgave wordt gratis en gericht verspreid onder de doelgroep en de startoplage bedraagt circa 5000 exemplaren.

­----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Noot voor de redacties (