AutoRai

GM vindt de auto opnieuw uit: Sequel is een betere, schonere, petroleumvrije oplossing

(9/26/2006)
General Motors kondigde een rijklare versie aan van de technologisch meest geavanceerde auto die ooit werd gebouwd: de Sequel, GM's oplossing voor een schoner, petroleumvrij voertuig dat in vrijwel alle opzichten beter is dan de huidige auto.
Larry Burns, GM Vice President, Research & Development and Strategic Planning, merkt op: "General Motors bewijst dat geavanceerde technologie de auto uit het milieudebat kan halen en onze afhankelijkheid van petroleum kan verkleinen. De Sequel illustreert duidelijk dat onze toekomstvisie op de auto realistisch en verdedigbaar is.â

De Sequel debuteerde in 2005 op de internationale autotentoonstelling in Detroit. Als eerste voertuig ter wereld integreert hij met succes een aandrijfsysteem met brandstofcel en waterstof en een brede reeks geavanceerde technologieën zoals elektronische stuur- en remsystemen, wielnaafmotoren, lithium-ionbatterijen en een ultralichte aluminium structuur. Hij rijdt op zuivere waterstof die volgens hernieuwbare processen wordt geproduceerd en stoot alleen waterdamp uit.

Burns vervolgt: "De Sequel verandert het DNA van de moderne auto's fundamenteel... de interne verbrandingsmotor, petroleum en de mechanische systemen maken ruim baan voor brandstofcelaandrijving, waterstof en elektrische systemen. Met de Sequel ontwierp GM een realistisch voertuig waarover de klanten opgetogen zullen zijn en dat op lange termijn het pad zal effenen voor duurzame mobiliteit."

Vergeleken met andere brandstofcelvoertuigen biedt de Chevrolet Sequel een ongeëvenaarde actieradius van meer dan 480 kilometer tussen twee tankbeurten, en bovendien levendige acceleraties: van 0 tot 100 km/u in 10 seconden. De Sequel biedt daarnaast alle kenmerken die men van een luxueuze crossover-SUV voor vijf inzittenden kan verwachten, inclusief een indrukwekkend design, een ruim interieur, een volledig aluminium carrosserie en een structuur die ontworpen is om aan alle huidige veiligheidsnormen voor motorvoertuigen te voldoen. Hij heeft een laag, skateboardachtig chassis dat de belangrijkste componenten van zijn aandrijflijn, remsysteem en ophanging herbergt.

"De Sequel is in vrijwel alle opzichten beter â sneller, zelfverzekerder, beter hanteerbaar, makkelijker te bouwen, stijlvoller, veiliger en milieuvriendelijker aangezien hij alleen waterdamp uitstoot", aldus Burns.

Andere voordelen zijn:

* ongeëvenaarde controle op sneeuw en ijs, of op oneffen terrein;
* 70 procent meer trekkracht voor uitstekende acceleraties;
* kortere remafstanden;

* communicatie mogelijk met andere voertuigen over de verkeersdrukte of de staat van de weg;

Burns licht toe: "Vier jaar geleden daagde onze Chairman en CEO Rick Wagoner ons uit om de auto opnieuw te bedenken. Met de Sequel hebben wij die uitdaging tot een goed einde gebracht. De auto is opnieuw uitgevonden; het resultaat is bovendien zeer realistisch. Wij hebben een nieuw DNA voor voertuigen ontwikkeld dat levensvatbaar is voor de toekomst."

BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster