Gemeente Sluis


PERSBERICHT - 26 september 2006

Gemeente Sluis zet mensen die de stranden schoonhouden in t zonnetje

Eén keertje winnen is mooi, twee keer achter elkaar is een bevestiging van hoe goed we bezig zijn, aldus burgemeester Jaap Sala na de uitreiking. Voor het tweede jaar op rij sleepte de gemeente Sluis de titel Schoonste Noordzeestrand van Nederland in de wacht. Het is vooral een dik compliment voor alle mensen die de stranden ook daadwerkelijk schoonhouden. De medewerkers van
Strandexploitatiebedrijf Michielsen, Jannis van de Voorde, het Serviceteam en Dethon Groen worden daarom woensdagmiddag 27 september nog eens extra in het zonnetje gezet door wethouder Peter Ploegaert (portefeuillehouder Recreatie en Toerisme).

Ze zijn uitgenodigd om 16.00 uur in strandpaviljoen Saint-Pierre in Nieuwvliet. Daar worden ze ontvangen door de wethouder, die met hen het opnieuw winnen van de gouden wimpel wil vieren met een grote taart. Ook zal hij hen met een passende attentie nog eens extra bedanken voor hun inzet voor de schone stranden en strandovergangen.

Uitvoering
De kust is een belangrijke pijler voor het toeristisch-recreatieve aanbod in de gemeente Sluis. Schone, veilige en toegankelijke stranden, van de parkeerplaats tot aan de vloedlijn, zijn daarbij een basisvoorwaarde. Met goed beleid alleen kom je er niet. De uitvoering is des te belangrijker. En die is van hoge kwaliteit. Dat bewijzen de in de wacht gesleepte Gouden Wimpel en Blauwe Vlaggen!

Alle eer daarvoor gaat naar Strandexploitatiebedrijf Michielsen, Jannis van de Voorde, het Serviceteam en Dethon Groen. Strandexploitatiebedrijf Michielsen is verantwoordelijk voor de reiniging van de stranden en het legen van alle vuilnisbakken van Breskens tot aan paviljoen De Zeemeeuw in Cadzand-Bad (In totaal 11 stranden). Jannis van de Voorde neemt het deel vanaf De Zeemeeuw tot aan Het Zwin voor zijn rekening. Dit stuk strand kwam bij de beoordeling van de stranden als schoonste uit de bus. De schone strandovergangen zijn te danken aan de acht medewerkers van het Serviceteam en een Dethon Groen-medewerker, die hiervoor ook dagelijks in touw zijn.