Ingezonden persbericht


Persbericht

ONLINE VERZEKERAAR PROTEQ CHAT MET KLANTEN

Proteq meet real-time conversie van bezoeker naar chat naar aanvraag

Amsterdam, 27 september 2006 --- Online verzekeraar Proteq heeft deze week het contract getekend met chatontwikkelaar LiveCom. Proteq heeft een chatknop aan haar site toegevoegd zodat klanten direct met een medewerker in contact kunnen komen. In opdracht van Proteq implementeerde LiveCom tevens een Live Conversion meter: een toepassing die real-time bijwerkt wat de conversierate en dus de effectiviteit van de chat is.

De chattoepassing van LiveCom maakt het mogelijk om met één druk op de knop direct in contact te komen met een medewerker van Proteq. De webbezoeker hoeft hier niets voor te downloaden of te installeren. LiveCom speelt met deze toepassingen in op een behoefte bij dienstverleners die met name online veel klantcontacten afhandelen.

Proteq, onderdeel van SNS Reaal, ziet brood in het aanwenden van chat voor zakelijk gebruik, omdat het medium tegenwoordig al massaal gebruikt wordt. Niet alleen wordt de chat ingezet voor ondersteuning aan huidige klanten, Proteq verwacht ook veel van de chat als extra servicekanaal voor potentiële klanten. Chat is immers sneller dan email en laagdrempeliger dan een telefoontje. Bij een bezoek aan de site kunnen eventuele vragen op snelle en directe wijze worden ondervangen en dit kan het verschil maken van een bezoeker naar een potentiële klant.

Om deze conversie bij Proteq inzichtelijk te maken wordt de Live Conversion module ingezet. Met deze module kan de effectiviteit van chat per product of productgroep cijfermatig worden gemeten. Dit maakt het eenvoudig te zien welke producten verkocht worden of hoeveel offerteaanvragen er bijvoorbeeld zijn gemaakt.

Proteq is met dit systeem een voorloper in de branche en is erg enthousiast om te beginnen met zowel de chat als het meten van de specifieke conversies. "We hebben hoge verwachtingen van het toepassen van de kennis die we zullen vergaren met de conversiemeter," zegt Victor Küppers, Manager Internet bij Proteq.

Binnenkort is de Live Conversion Module ook voor andere bedrijven beschikbaar; LiveCom zal de toepassing als extra module bij de chat aanbieden. Met behulp van de nieuwe meetmogelijkheden is LiveCom voornemens conversiecijfers op branche, toepassing en doelgroep te onderzoeken. Uitkomst van dit onderzoek wordt later dit jaar bekend gemaakt.

Over LiveCom

LiveCom is marktleider op het gebied van live (klant)communicatie in Nederland. De online conversie-oplossingen maken het voor bedrijven mogelijk om online bezoekers te identificeren en pro-actief te benaderen en daarmee de verkoop, de klanttevredenheid en het vertrouwen te verbeteren terwijl gelijktijdig kosten worden bespaard. Klanten waaronder ABN Amro, ANWB, Interpolis, Fortis ASR, OHRA, Pharos Reizen, RVS en Wehkamp hebben de LiveCom producten en oplossingen geïmplementeerd om het rendement uit hun marketing en e-commerce investeringen drastisch te verhogen.

De oplossingen van LiveCom kenmerken zich door een gebruiksvriendelijke volledig web based user interface en een hoge toegankelijkheid, stabiliteit en betrouwbaarheid. Zo biedt LiveCom de enige live business chat toepassing die door meer dan 99% van de internetgebruikers zonder plugins kan worden gebruikt. Daarnaast laten de LiveCom oplossingen zich naadloos integreren met reeds bestaande e-commerce en CRM toepassingen. Voor meer informatie, zie www.livecom.net

Voor meer informatie voor de pers

Margriet Luttikhuizen

Lubbers & De Jong voor LiveCom

T: 020 421 0565

F: 020 638 8417

E: Margriet@l-dj.nl

Victor Küppers

Proteq Manager Internet

T: 072 5180 153

E: Victor.kuppers@proteq.nl

Dit persbericht is ook te vinden op:

http://www.livecom.net/nieuws/persberichten/online_verzekeraar_proteq_chat_met_klanten.html