Ingezonden persbericht


free-hotspot.com maakt gratis internettoegang mogelijk voor betaalde netwerken

Dublin, Ierland - 27 september, 2006 - free-hotspot.com kondigt vandaag de uitbreiding aan van haar 'Gecertificeerde Gratis Hotspot'-programma naar traditionele betaalde hotspot-netwerken. Het bedrijf zal niet alleen haar prijswinnende technologie, advertentiemodel en -portfolio beschikbaar stellen voor andere netwerken maar zal hen ook voorzien van een ruim percentage van de opbrengsten.

"Wij geloven dat traditionele hotspot-beheerders hun inkomsten en netwerkgebruik aanzienlijk kunnen verhogen door dit gratis onderdeel toe te voegen", zegt Daniel C. Toomey, Jr., Chief Executive Officer van free-hotspot.com. "Een gratis service kan als 'trigger' dienen en het gebruik van een betaald netwerk verhogen zonder dat de bestaande opbrengsten in gevaar worden gebracht."

free-hotspot.com's uniek advertentiemodel geeft gebruikers toegang tot gratis draadloos internet indien zij akkoord gaan met het bekijken van advertenties van geselecteerde sponsors. Deze 'Intromercials' worden getoond bij aanvang van het on-line bezoek. Op die manier worden gebruikers niet gedwongen om opdringerige advertenties te bekijken. Tegelijkertijd bereiken adverteerders een publiek dat echt geïnteresseerd is in hun boodschap en een positieve associatie krijgt met hun merk.

"Wij zijn ervan overtuigd dat, in deze groeiende markt, een grote meerderheid van hotspots zal kiezen voor een combinatie van gratis en betaalde toegang" zegt Joe Brunoli, Vice President HotSpot Market Development van free-hotspot.com. "Wij hopen deze trend te versnellen door gratis internettoegang met behulp van advertenties mogelijk te maken voor andere netwerken."

free-hotspot.com biedt geïntegreerde marketingprogramma's voor een efficiënte mediaplanning en een winstgevend inkoopproces. Advertenties kunnen 100% nauwkeurig gericht worden op een bepaald land, regio, stad en zelfs een exacte locatie. Dit selectief adverteren zorgt ervoor dat iedere campagne zijn gewenste doelgroep bereikt en garandeert een maximaal investeringsrendement. Het advertentiemodel leidt tot een contactmoment dat drie keer langer is dan de norm van de branche en een click-through dat gelijk staat aan acht keer het marktgemiddelde. Hierdoor kan free-hotspot.com zeer effectieve en succesvolle advertentiecampagnes aanbieden aan belangrijke adverteerders zoals Ford, Sony en Citroën, evenals aan lokale en regionale adverteerders in Europa.

Hotspot-netwerken en -beheerders die geïnteresseerd zijn kunnen contact opnemen met free-hotspot.com's Market Development Group op +353 1 613 9155.

Over free-hotspot.com:

free-hotspot.com beheert het grootste en snelst groeiende gratis draadloos internetnetwerk van Europa. Het bedrijf runt meer dan 400 gratis HotSpots in 12 Europese landen. Deze HotSpots zijn te vinden in cafés, hotels, pubs, restaurants, winkelcentra, transit zones en andere openbare ruimtes. Om toegang te krijgen tot het gratis draadloos internet van het bedrijf dienen gebruikers akkoord te gaan met het bekijken van een advertentie. Voor deze innovatie is free-hotspot.com onderscheiden met de prestigieuze WBI (World Broadband Innovation) Award voor "Beste Publieke Wi-Fi product van 2006".

free-hotspot.com ondersteunt een actieve community van gebruikers en helpt iedere maand meer dan 30.000 mensen om een gratis hotspot te vinden. Het bedrijf beschikt over de meest gebruiksvriendelijke HotSpot-directory van de branche. Deze directory bevat op dit moment meer dan 10.000 gratis draadloze internet locaties wereldwijd.

Om het volledige programma te ontdekken of om uw meest nabij gelegen HotSpot te lokaliseren, klikt u op: www.free-hotspot.com .

Perscontact:

Gerdine Lindhout / Jan Robijns

Open2Europe

+33 1 55 02 27 88 / +33 1 55 02 14 69

g.lindhout@open2europe.com / j.robijns@open2europe.com

GLI Nat Da