Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Stichting Inlichtingenbureau
Kwartaalverslag 2006-2

Status Versie Datum
Definitief 1.0 Juli 2006
Kwartaalverslag 2006/2 Pagina 1 / 11

Inhoudsopgave


1 Inleiding...............................................................................................................3
1.1 Algemeen......................................................................................................................3
1.2 Relatiemanagement.....................................................................................................3
1.3 Privacybescherming & Informatiebeveiliging..............................................................3
1.4 Bestuurlijk oordeel.........................................................................................................3
2 Reguliere activiteiten..........................................................................................4
2.1 Ondersteuning rechtmatigheidscontrole WWB...........................................................4
2.2 Ondersteuning Suwinet................................................................................................5
2.3 Ondersteuning reïntegratie...........................................................................................5
2.4 Tegengaan niet-gebruik................................................................................................5
3 Releasekalender en overige projecten..............................................................6
3.1 Inleiding.........................................................................................................................6
3.2 Release 7......................................................................................................................6
3.3 Release 8......................................................................................................................6
3.4 Release 9......................................................................................................................6
3.5 Overige projecten..........................................................................................................7
4 De organisatie.....................................................................................................8
4.1 Inleiding.........................................................................................................................8
4.2 Personeel......................................................................................................................8
4.3 Kantoorautomatisering.................................................................................................8
4.4 Huisvesting....................................................................................................................8
5 Financiën............................................................................................................9 Bijlage: Overzicht prestatie-indicatoren 2006 .................................................................11

Kwartaalverslag 2006/2 Pagina 2 / 11


1 Inleiding

1.1 Algemeen
In het tweede kwartaal van 2006 is het concept jaarplan 2007 afgerond en aan SZW aangeboden. Tevens is het eerste kwartaalverslag tijdig opgeleverd.

1.2 Relatiemanagement
De nieuwe sectorloketrapportage is opgeleverd en het beheer hiervan is belegd bij de Servicedesk. Deze rapportage is onderdeel van KIP (Keten informatie platform) geworden. KIP is in samenwerking met BKWI tot stand gekomen. Accountmanagement heeft in het tweede kwartaal oriënterende gesprekken gevoerd met de afdeling Ketenontwikkeling van het BKWI over intensieve samenwerking. In het derde kwartaal worden de plannen geconcretiseerd. Tevens heeft accountmanagement een eerste oriënterend onderzoek gedaan naar de ontwikkeling van een effectmeter. Ook dit onderwerp zal in het derde kwartaal verder worden geconcretiseerd.

In juni heeft de vierde gezamenlijke gebruikersgroep BKWI-IB plaatsgevonden. Verder zijn er interviews geweest met gemeenten en medewerkers van het Inlichtingenbureau waarbij is onderzocht in hoeverre een doorontwikkeling van de digitale coach wenselijk is.

Vanaf april richt 1 medewerker van het IB zich volledig op het aansluiten van gemeenten op EKB. Zijn functie zal tijdelijk door een uitzendkracht worden ingevuld.

1.3 Privacybescherming & Informatiebeveiliging
In het tweede kwartaal zijn drie inzageverzoeken afgehandeld, waarvan er een nog openstond uit het eerste kwartaal.

Over het tweede kwartaal zijn met betrekking tot incidenten betreffende informatiebeveiliging geen bijzonderheden te melden. Voor wat betreft beleid en sturing kan gemeld worden dat onder regie van het BKWI versie 2.0 van het normenkader tot stand is gekomen. Tevens is samen met BKWI, UWV en CWI een plan gemaakt waarin is vastgelegd hoe de bevindingen uit de audit over artikel 6.4 van de regeling SUWI voor 2006 worden aangepakt. Dit plan is in juni aan de staatssecretaris van SZW verzonden.
1.4 Bestuurlijk oordeel
Het bestuur stelt vast dat de uitvoering van de in het jaarplan voorgenomen activiteiten met betrekking tot het tweede kwartaal op hoofdlijnen volgens planning en conform overeengekomen prestatie-indicatoren heeft plaatsgevonden. Bij afwijkingen van meer dan vijf procent is een toelichting opgenomen. Kwartaalverslag 2006/2 Pagina 3 / 11


2 Reguliere activiteiten

2.1 Ondersteuning rechtmatigheidscontrole WWB
Hieronder is in tabelvorm opgenomen het productieoverzicht ten aanzien van ondersteuning rechtmatigheidscontrole WWB en aanverwante regelgeving zoals IOAW en IOAZ.

Ondersteuning rechtmatigheidscontrole Totaal aantal Totaal aantal nieuwe signalen nieuwe en significant * gewijzigde signalen UWV

- Dienstverbanden 7.803 45.800
- Sv-uitkeringen o.g.v. AAW 0 1
- Sv-uitkeringen o.g.v. IVA 17 23
- Sv-uitkeringen o.g.v. WAJ 770 1.589
- Sv-uitkeringen o.g.v. WAO 1.013 5.348
- Sv-uitkeringen o.g.v. WAZ 59 331
- Sv-uitkeringen o.g.v. WGA 72 105
- Sv-uitkeringen o.g.v. WW 2.512 7.286
- Sv-uitkeringen o.g.v. ZW 2.095 6.377 telling 14.341 66.860 GSD

- ABW 7 718
- IOAW 16 232
- IOAZ 5 93
- WWB 3.634 16.156
- WWIK 11 30 telling 3.673 17.229

IB-Groep

- Recht op studiefinanciering 782 2554
- Inschrijving bij universiteit of hogeschool (CRI-HO) 369 1.467 telling 1.151 4.021

Belastingdienst

- Burgerservicenummercontrole 6.107 7.719
- Vermogensindicator 4.079 8.655 telling 10.186 16.374 DJI

- Ingangsdatum detentie 2.680 4.548

Totaal 32.031 109.032


* Een significant gewijzigd signaal is een opnieuw afgegeven signaal vanwege beëindiging van samenloop.

Het Inlichtingenbureau heeft per eind juni 32.031 nieuwe signalen afgeleverd aan gemeenten. Hiervan hebben in de loop van het tweede kwartaal 5.385 signalen de status ongeldig gekregen. Ongeldige signalen zijn signalen waarvan de samenloop niet meer bestaat. Tussen het dossier en de bron blijkt dan achteraf toch geen samenloop te hebben bestaan. Een signaal wordt in zo'n geval niet verwijderd, maar krijgt de status 'ongeldig'.
Kwartaalverslag 2006/2 Pagina 4 / 11


2.2 Ondersteuning Suwinet

2.2.1 Eerstelijns ondersteuning
Het Inlichtingenbureau verzorgt de eerstelijns ondersteuning van alle gemeentelijke gebruikers van Suwinet- Inkijk. Voor de Inkijk op GSD-gegevens worden ook tweede- en derdelijns activiteiten ondernomen.


2.2.2 Beheer database GSD-gegevens
De database met GSD-gegevens kan via Suwinet worden geraadpleegd door daartoe geautoriseerde Suwi- partners. Het totaal aantal unieke sofinummers dat in de database is opgenomen per einde kwartaal bedroeg 977.797. In de database beschikken deze sofinummers over uitkeringsperioden afkomstig uit ABW, WWB, IOAW, WWIK en IOAZ, die ter beschikking worden gesteld aan Suwinet.

Van de uitkeringsperioden per einde kwartaal zijn er:


428.891 zonder einddatum (dus nog lopend)

708.274 met einddatum

93.745 geblokkeerd

23.568 verwijderd.

Een gemeente levert iedere maand zijn cliëntenbestand aan. Het Inlichtingenbureau verwacht dus elke maand bepaalde sofinummers die eerder zijn aangeleverd. Als dat niet zo is bij een volgende aanlevering, dan wordt deze periode geblokkeerd en worden de sofinummers niet meer bevraagd. Gemeenten kunnen zelf uitkeringsperiodes uit de database verwijderen door het aanleveren van een lege uitkeringsperiode. Het Inlichtingenbureau brengt zelf geen wijzigingen aan in de database.
2.3 Ondersteuning reïntegratie
Gemeenten kunnen maandelijks een bestand ophalen met de sofinummers van personen met een Anw- uitkering van de SVB. Gemeenten zijn ook voor deze personen verplicht om op hun verzoek de reïntegratie te ondersteunen. In het kader van pro-actief beleid kan de informatie van de SVB nuttig zijn. IB-beheerders en gebruikers bij gemeenten hebben een aparte handleiding ontvangen die ingaat op het gebruik dat van deze gegevens kan worden gemaakt. De handleiding is ook te raadplegen via de website van het IB. In de verslagperiode zijn de SVB Anw gegevens door 197 gemeenten opgevraagd. Het Inlichtingenbureau heeft medewerking verleend aan een onderzoek van de Inspectie Werk en Inkomen naar het gebruik van Anw-gegevens door gemeenten.

2.4 Tegengaan niet-gebruik
Gemeenten kunnen maandelijks een bestand ophalen met de sofinummers van personen met een gedeeltelijke AOW-uitkering. Deze personen komen mogelijk in aanmerking voor aanvullende bijstand. Gemeenten die ervoor gekozen hebben aan deze groep extra aandacht te besteden bij de verdeling van bijzondere bijstand kunnen de gegevens ophalen en voor dat doel gebruiken. IB-beheerders en gebruikers bij gemeenten hebben een aparte handleiding ontvangen die ingaat op het gebruik dat van deze gegevens kan worden gemaakt. De handleiding is ook te raadplegen via de website van het IB. In de verslagperiode zijn de deel AOW-gegevens door 183 gemeenten opgevraagd.
Het Inlichtingenbureau is betrokken bij een project van de gemeenten Utrecht, Almere en Rotterdam om in samenspraak met de Belastingdienst en het ministerie van SZW met aanvullende gegevens beter invulling te kunnen geven aan het tegengaan van niet-gebruik van in casu aanvullende bijstandsuitkeringen. Kwartaalverslag 2006/2 Pagina 5 / 11


3 Releasekalender en overige projecten

3.1 Inleiding
Hieronder wordt per release de stand van zaken per ultimo juni aangegeven. Vervolgens wordt ingegaan op de stand van de overige projecten.

3.2 Release 7
Op vrijdag 9 juni is ook de derde release van 2006 succesvol geïmplementeerd. Belangrijkste wijzigingen zijn het mogelijk maken om signalen van zorgverzekeraars over betalingsachterstanden te kunnen leveren aan gemeenten, de uitbreiding van de dienstverlening rondom ondersteuning armoedebestrijding, door het leveren van netto bedragen van AOW uitkering en de uitbreiding van de ondersteuning rechtmatigheidcontrole door DJI signalen uit te breiden met locatiecode en adresgegevens. Dit laatste maakt het voor gemeenten mogelijk om contact op te nemen met de instelling om te achterhalen wanneer einde detentie wordt verwacht van een cliënt.

Helaas heeft het Inlichtingenbureau in het tweede kwartaal geen gemeente kunnen voorzien van informatie over de betalingsachterstanden. De zorgverzekeraars zijn hiervoor tot op heden niet klaar voor. In het derde kwartaal van 2006 staan de ketentesten en werkelijke in productie name gepland.
3.3 Release 8
Inmiddels wordt druk gewerkt aan de voorbereidingen van release 8, die gepland staat voor het derde kwartaal van 2006. Deze gehele release staat in het teken van de voorbereidingen van het dienstverleningsconcept. Het gehele Sectorloket zal omgevormd worden naar een dienstenapplicatie, waarbij het voor gemeenten mogelijk is om diensten wel of niet af te nemen.

Daarnaast worden in deze release de voorbereidingen getroffen om over te gaan naar de polisadministratie. Indien in augustus de ketentesten succesvol worden doorlopen, zal met implementatie van deze release ook de koppeling met de polisadministratie worden gerealiseerd. Mochten de ketentesten niet succesvol verlopen, dan zal het Inlichtingenbureau de gegevens uit dienstverbanden uit de workaround ter beschikking blijven stellen. Tenslotte worden in deze release nog een aantal kleine wijzigingen meegenomen, zoals de implementatie van nieuwe berichtversies voor EKB.

3.4 Release 9
Het einde van het jaar staat voor het Inlichtingenbureau in het teken van diverse functionaliteit die nog uit het jaarplan gerealiseerd moet worden en de benodigde aanpassingen voor DKD. In het derde kwartaal zal voor het Inlichtingenbureau exact duidelijk worden wat verwacht wordt voor de realisatie van DKD. Afhankelijk van deze uitkomst, zal bekeken worden of het wellicht noodzakelijk is om het jaar af te sluiten met een tweetal releases.

Op dit moment staat in ieder geval nog de volgende functionaliteit in de planning opgenomen: Aansluiting LBIO in het kader van administratieve lastenverlichting; De gesprekken met LBIO zijn inmiddels gevoerd en hebben geleid tot een voorlopige berichtspecificatie. De aansluiting kan op eenvoudige wijze worden gerealiseerd.
Kwartaalverslag 2006/2 Pagina 6 / 11

Ontsluiten aanvullende inkomens- en vermogensgegevens, bankrekeningnummers in het kader van rechtmatigheidcontrole en huur- en toeslagen in het kader van armoedebestrijding; Op dit moment zijn de gegevens in het kader van een aantal pilots gegevens geleverd aan gemeenten. Het ligt in de planning om in release 9 te bewerkstelligen dat deze gegevens regulier aan gemeenten worden verstrekt.
Doorleveren extra gegevens in het kader van het project DKD Het Inlichtingenbureau participeert in het project DKD en zal in het laatste kwartaal de benodigde aanpassingen in haar systeem doorvoeren om extra gegevens te kunnen leveren aan Suwinet Inkijk.
3.5 Overige projecten
Naast het releaseprogramma wordt binnen de afdeling hard gewerkt aan diverse andere projecten en pilots. Deze paragraaf geeft een kort status overzicht van deze projecten.


3.5.1 Project EKB
Alle drie de EKB pilotgemeenten zijn aangesloten. Druten zal maandag 17 juli beginnen met de productie pilot en voor Groningen wordt nog een datum vastgesteld. In het tweede kwartaal is gestart met het testen voor het aansluiten van de gemeenten Heerenveen en Almelo. Er zijn totaal 247 verzonden berichten in het tweede kwartaal. Er kan nu vooruitgekeken worden naar de landelijke uitrol.


3.5.2 Project implementatie ontwikkelmethodiek
Als resultaat van de geleerde lessen van het project SLOG is de afdeling productontwikkeling begonnen met de implementatie van een verbeterde ontwikkelaanpak. Deze aanpak is gebaseerd op erkende standaarden in de markt en zal naar verwachting aan het einde van 2006 volledig geïmplementeerd zijn.


3.5.3 Pilot Belastingdienst ­ aanvullende inkomens- en vermogengegevens De gemeenten Houten, Amersfoort en Den Haag zijn met de gegevens van de Belastingdienst en de instructie aan de slag. De gemeente Den Haag heeft de eerste resultaten opgeleverd (21 zaken) waaruit bleek dat al het geconstateerde reeds bekend was bij de gemeente. De pilot wordt op zijn vroegst in juli geëvalueerd en dan wordt bekeken of deze gegevensuitwisseling met de Belastingdienst toegevoegde waarde heeft.


3.5.4 Pilot Woon- en zorgtoeslag
In de maand mei heeft het Inlichtingenbureau aan alle gemeenten die een bestand wenste te ontvangen, de gegevens over verstrekte huur- en zorgtoeslagen verstrekt. Het aantal deelnemende gemeenten betrof aan het einde van de maand mei 125. In de aankomende periode zal een evaluatie plaatsvinden om te bekijken of gemeenten de uitwisseling en de gegevensset als zinvol ervaren.


3.5.5 Aansluiting RDW in het kader van de ondersteuning rechtmatigheidcontrole De RDW heeft de juridische toets positief afgesloten en in juli zal een gesprek plaatsvinden om de specificaties, planning en andere zaken te bespreken. Reguliere aansluiting van RDW wordt gerealiseerd in
2007. Wel werkt het Inlichtingenbureau aan een eenmalige oplossing om in 2006 de gegevens via een work-around ter beschikking te stellen.


3.5.6 Doorleveren EersteDagsMelding (EDM)
In juni heeft overleg plaatsgevonden met het ministerie en de Belastingdienst over de levering van EDM aan het Inlichtingenbureau. De levering van de gegevens vanuit de polisadministratie wordt pas verwacht in
2007. In de aankomende periode zal het Inlichtingenbureau samen met de Belastingdienst naar andere mogelijkheden gaan kijken om deze gegevens te leveren.


3.5.7 Project heffingskortingen
Voor het in het jaarplan opgenomen onderzoek naar berichtenverkeer tussen de Belastingdienst en gemeenten omtrent heffingskortingen is een projectleider gevraagd een impactanalyse uit te voeren.

Kwartaalverslag 2006/2 Pagina 7 / 11


4 De organisatie

4.1 Inleiding
In het tweede kwartaal is er een vervolgbijeenkomst met de medewerkers gehouden als evaluatie van de reorganisatie. De resultaten waren positief. Tevens is het medewerkerstevredenheidsonderzoek in dit kwartaal uitgezet. De uitkomsten hiervan zullen volgend kwartaal besproken worden.
4.2 Personeel
Per 30 juni staat de vacature van serviceprocesmanager nog open. Ook de tweede vacature ronde bleek geen geschikte kandidaat op te leveren. Invulling vindt voorlopig plaats door een externe medewerker. Het ziekteverzuimpercentage 2006 tot en met het tweede kwartaal bedroeg 2,4 % (excl. zwangerschap).
4.3 Kantoorautomatisering
Het beheer van de reguliere kantoorautomatisering is per 1 juni formeel overgegaan naar Inter Access. De feitelijke implementatie van de nieuwe kantoorautomatisering via "workplace on demand" verloopt echter trager dan verwacht. In het tweede kwartaal is het systeem nog niet geïmplementeerd. Wel zijn er servers bij Inter Access ingericht en wordt er nu getest. Voor het beheer van de huidige configuratie verlenen de medewerkers van de Servicedesk hand -en spandiensten voor de dagelijkse gang van zaken en wordt een medewerker van de Inter Access ingezet bij grotere mutaties.
Duidelijk is dat het interne beheer van het sectorloket hier niet kan worden ondergebracht in verband met privacy en beveiliging. Intern is een voorstel gemaakt hoe dit beheer het beste kan worden ingeregeld.
4.4 Huisvesting
In goed overleg met het ministerie van SZW wordt nog gezocht naar een locatie voor gezamenlijke huisvesting van Inlichtingenbureau en BKWI in de directe nabijheid van het GBO en ICTU (Beatrix gebouw).

Kwartaalverslag 2006/2 Pagina 8 / 11


5 Financiën

Financiële verantwoording t/m 30 juni 2006

Reguliere uitgaven
Totale kosten Jaarbegroting Nog beschikbaar Bestedingsruimte voor 2006 tov jaarbegroting Personeelskosten
Loonkosten eigen personeel 655.072 1.317.356 662.284 50% Kosten extern personeel 134.198 350.000 215.802 62% Overige personeelskosten 140.260 260.300 120.040 46% Subtotaal 929.530 1.927.656 998.126 52%

Beheerskosten
Bestuurskosten 4.256 30.000 27.744 86% Huisvestingskosten 144.430 307.500 163.070 53% Automatiseringskosten 736.045 1.395.000 658.955 47% Kantoorkosten (incl communicatie) 95.185 432.000 336.815 78% Overige beheerskst (ext advies/ov kst) 96.643 386.000 289.357 75% Overige baten 60.268- 20.000- 40.268 -201% Innovatiebudget 38.737 387.123 348.386 90% Subtotaal 1.055.028 2.917.623 1.862.595 64%

Totaal 1.984.558 4.845.279 2.860.721 59%

Projecten
Totale kosten Begroting Nog beschikbaar Bestedingsruimte voor 2006 tov jaarbegroting

EKB 148.665 464.727 316.062 68% release 5 19.580 23.000 3.420 15% release 6 173.044 233.493 60.449 26% release 7 172.534 308.505 135.971 44% release 8 128.079 515.189 387.110 75% release 9 - 239.080 239.080 100% Ontwikkelaanpak 52.441 - 52.441-

Totaal 694.343 1.783.994 1.089.651 61%

Kwartaalverslag 2006/2 Pagina 9 / 11

Toelichting van afwijkingen in bestedingsruimte groter dan 5% ten opzichte van de begroting.

REGULIERE UITGAVEN

Kosten extern personeel
De begroting bestaat uit kosten voor vervanging van eigen personeel en inhuur van specifieke kennis. In het tweede kwartaal is een externe medewerker ingehuurd ter invulling van de vacature van serviceprocesmanager. In de kosten voor extern personeel zit tevens de betaalde vergoeding tm juni aan BKWI voor de inhuur van onze directeur ai. en er zijn 2 medewerkers op de servicedesk ingehuurd als vervanging van eigen personeel. De verwachting is dat we deze post volledig zullen benutten.

Bestuurskosten
De bestuursvergoeding tm juni is betaald. De kosten blijven achter op de begroting omdat er nog (reis) declaraties ingediend moeten worden.

Kantoorkosten inclusief communicatie
De afdeling Relatiemanagement heeft nog weinig kosten gemaakt mbt gebruikerstrainingen en bijeenkomsten omdat deze in het najaar gepland zijn.

Overige beheerskosten
Deze post bestaat uit oa de EDP-audit en accountantskosten en die kosten volgen later dit jaar.

Overige baten
Doordat projecten later in het jaar uitgevoerd gaan worden en vanwege het exploitatie-overschot van 2005 is er nu een hoog banksaldo en ontvangen we dus relatief veel rente (eerste half jaar 25.000). Vanwege het detacheren bij het project digitaal klantdossier van één van onze medewerkers is er vanaf maart 21.500 gefactureerd aan het CP-ICT. Tevens is er van de Belastingdienst een bedrag van 9.500 ontvangen als tegemoetkoming voor betaald ouderschapsverlof .

Innovatiebudget
De nieuwe rapportagetool is opgeleverd voor 35.000. Verder worden te laag begrote supportkosten over
2006 voor ongeveer 100.000 verwacht en de verwachte uitrolkosten voor het nieuwe Project dienstverleningsconcept bedragen ongeveer 60.000.

PROJECTMATIGE UITGAVEN

EKB
De bestedingsruimte ten opzichte van de jaarbegroting is eind tweede kwartaal geen 50% omdat de projectkosten niet evenredig over het jaar zijn verdeeld.

RELEASE 5
Project is afgerond en er is een overschot van 3.420.

RELEASE 6
Project is afgerond en er is een overschot van 60.449.

Kwartaalverslag 2006/2 Pagina 10 / 11

Bijlage: Overzicht prestatie-indicatoren 2006

Prestatie-indicatoren IB IB-norm Resultaat

A Werking sectorloket

1 Aantalsamenloopsignalen via UWV/polisadministratie N.v.t. 66.860
2 Aantalsamenloopsignalen via IBG N.v.t. 4.021
3 Aantalsamenloopsignalen via Belastingdienst N.v.t. 16.374
4 Aantalsamenloopsignalen via DJI N.v.t. 4.548
5 Beschikbaarheid applicatie Sectorloket (tussen 9.00 en 17.00 uur) 99 % 100%
6 Beschikbaarheid Inkijk GSD (tussen 9.00 en 17.00 uur) 99 % 100%
7 Performance (kwaliteit signalen IB en effect op fraudebestrijding) N.v.t. Zie toelichting
8 Responstijd service desk:

· Bereikbaarheid/telefonischebeantwoording 100% 100%
· Incidentoplossing Start binnen 1 100% uur /oplostijd conform SLA
9 Percentage gemeenten dat in betreffende kwartaal correct gegevens 99% per maand 93,11% aan IB heeft aangeleverd Zie toelichting
10 Percentage burgerservicenummers dat maandelijks correct door 95% per maand 97,03% gemeenten wordt aangeleverd

11 Aantal burgerservicenummers in database IB per rechtsgrond per N.v.t. Zie §2.2.2 einde kwartaal

12 Aantalketenberichten/meldingen per soort N.v.t. Zie § 3.5.1
13 Totaal aantal burgerservicenummers dat IB heeft ter bevraging en N.v.t. Zie § 2.2.2 vulling van de Inkijk

B Projecten IB

1 Overige projecten: Gereed/normtijd 95% Zie H. 3

C Dienstverlening IB

1 Klanttevredenheid gemeenten (technisch en beleidsmatig) 7 7,5

D Financieel

1 Benutting regulier budget (uitgesplitst naar begrotingsposten) 95% (per jaar) Zie H. 5
2 Benutting project budget (uitgesplitst naar project) 95% (per jaar) Zie H. 5

Toelichting:

A 7:
Het Inlichtingenbureau stelt voor om dit onderwerp in goed overleg met CP-ICT, VNG, Divosa en het ministerie va SZW nader in te vullen. Hiervoor is namelijk informatie van gemeenten noodzakelijk.

A 9:
Afgelopen periode zijn veel gemeenten gemigreerd van registratiepakket. Dit levert de nodige rompslomp met zich mee en het kan dus enige tijd duren voordat zij weer een correcte aanleveringen kunnen doen. Daarnaast zijn er trajecten van samenvoegingen, samenwerkingen en herindelingen van gemeenten, die kunnen zorgen dat technisch of organisatorisch geen aanlevering kan worden gedaan.
Kwartaalverslag 2006/2 Pagina 11 / 11