Ingezonden persbericht


Media alert

28 september 2006

SPSS pleit voor direct mail op maat

~ Organisaties kunnen de resultaten van direct mail en de klanttevredenheid aanzienlijk verbeteren wanneer zij afstappen van massamailings ~

Volgens SPSS, wereldwijd leverancier van voorspellende software, zetten Nederlandse organisaties hun direct mailcampagnes nog te weinig doelgericht in. Direct mail kan een onderneming veel voordeel opleveren, maar er is volgens SPSS zeker nog ruimte voor verbetering.

Jaarlijks worden er in Nederland naar schatting 1.360 miljoen mailings naar consumenten verstuurd. Nu de marketingbudgetten steeds vaker onder druk komen te staan is het belangrijk dat marketeers nieuwe manieren vinden om nog meer resultaat uit hun direct mailcampagnes te behalen. SPSS is van mening dat organisaties de respons aanzienlijk kunnen verhogen door te kiezen voor een gepersonaliseerde benadering van direct mail. Bedrijven bewaren steeds meer data en hanteren verschillende manieren voor de verwerving hiervan. Deze data bevat waardevolle informatie over gedrag en organisaties staan dus voor de taak om deze ook daadwerkelijk nuttig in te zetten.

"Door te kiezen voor een klantgerichte en persoonlijke benadering kunnen organisaties zowel hun resultaten als de klanttevredenheid verbeteren", aldus Marcel Holsheimer, vice-president marketing bij SPSS. "Door de klant te benaderen met een voor hem relevante propositie houdt een organisatie klanten niet alleen langer aan boord maar stelt het ze ook in staat om meer uit een relatie te halen. Feedback van de klant is hierbij onmisbaar. Hoe meer informatie een klant bereid is te geven, hoe beter een onderneming het aanbod hier op af kan stemmen. Dit is een win-win situatie voor de consument en de onderneming."

(256 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over SPSS
SPSS (NASDAQ : SPSS) is wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De predictive analytics-technologie van SPSS optimaliseert bedrijfsprocessen doordat klanten hiermee beter in staat zijn zich op de kernactiviteiten te richten en te presteren. Met de opname van predictive analytics in de bedrijfsprocessen worden organisaties 'voorspellende ondernemingen'. Zij zijn hiermee in staat om dagelijks weloverwogen beslissingen te nemen, waarmee bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd worden en meetbare concurrentievoordelen bereikt worden. Meer dan 250.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoeksbedrijven en overheidsinstellingen vertrouwen op de technologie van SPSS. SPSS is opgericht in 1968 en het hoofdkantoor is gevestigd in Chicago, Illinois. Meer informatie: www.spss.nl

Persinformatie

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: mariekev@lewispr.com http://www.lewispr.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Bernadette van Beest van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: bbeest@spss.com http://www.spss.nl

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com